kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۵۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

ایرانی‌ها حق دارند فکر کنند در برجام به آنها خیانت شده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تاثیر ترور شهید فخری‌زاده بر مذاکرات آمریکا و ایران برای بازگشت واشنگتن به برجام گفت ایرانی‌ها حق دارند احساس خیانت کنند و احتمالا آنها هستند که نمی‌خواهند دوباره با همان کارت‌ها بازی کنند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با شبکه یورو نیوز در پاسخ به سؤالی درباره تاثیر اقدام تروریستی اخیر در به شهادت رساندن دکتر محسن فخری‌زاده، دانشمند دفاعی و هسته‌ای ایران بر مذاکرات میان آمریکا و ایران برای بازگشت واشنگتن به برجام، گفت: ما باید فکر ایرانی‌ها را درک کنیم، چون حق دارند که احساس کنند به آنها خیانت شده است. و احتمالاً آنها هستند که نمی‌خواهند دوباره با همان کارت‌ها بازی کنند. اما باید منتظر بمانیم.
به گزارش فارس، بورل افزود: اروپا خیلی علاقه‌مند به نجات برجام بوده است. من باید آن را زنده نگه می‌داشتم، این توافق به خواب زمستانی فرو رفته اما هنوز نمرده است.
وی در پاسخ به سؤالی درباره نظرش درخصوص دست داشتن رژیم صهیونیستی در ترور شهید فخری‌زاده گفت: من اطلاعات دیگری غیر از آنچه می‌توانم در عموم درباره آن اظهارنظر کنم، ندارم.  
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شده است که اروپا علاقه‌مند به نجات برجام است. این ادعا در حالی است که اعضای اروپایی برجام به هیچ عنوان به تعهدات برجامی خود عمل نکرده و جزو بدهکارها در توافق هسته‌ای هستند.
لازم به ذکر است که روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در پی حادثه تروریستی در به شهادت رساندن دکتر فخری‌زاده، در گزارشی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی نوشت که رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید فخری‌زاده بوده است.
بسیاری از کشورها این اقدام تروریستی را محکوم و وزرای خارجه تعدادی از کشورها نیز در این چند روز در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران، این اقدام را محکوم کردند.