kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۵۰۱۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
گزارش خبری کیهان از آخرین وضعیت کرونا در جهان

کرونا در دنیا همچنان رکورد می‌زند / 65 میلیون مبتلا و 1/5 میلیون فوتی

همزمان با افزایش چشمگیر میزان ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و اروپا، شمار مبتلایان جهانی این بیماری نیز از 65 میلیون نفر فراتر رفته و فوتی‌ها نیز به بیش از یک میلیون و 514 هزار نفر رسیده است. شمار قربانیان این ویروس به سرعت درحال افزایش است.


سرویس خارجی-


کرونا در جهان همچنان مشغول رکوردزنی است و آمار مبتلایان و فوتی‌ها نیز به صورت تصاعدی در حال افزایش است.
آخرین برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر»تا دیروز عصر نشان می‌دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، به ویروس «کووید-۱۹» مبتلا شده‌اند، از مرز 65 میلیون و 648 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از یک میلیون و 514 هزار نفر
رسیده است.
در این میان، آمریکا با 14 میلیون و 535 هزار مبتلا و 282هزار جان باخته، در صدر کشورهای آلوده به ویروس  قرار دارد. این در حالی است که به اذعان رسانه‌های آمریکایی، مسئولان دولتی این کشور به جای رسیدگی به وضع وخیم همه‌گیری در این کشور، مشغول جنگ قدرت و منازعه بر سر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری هستند. طبق داده‌های «وُرلداُمتر»، طی فقط روز پنج شنبه از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع، ۲۰۳ هزار  مبتلای جدید به ویروس کرونا گزارش شده که بیشترین میزان ابتلای روزانه در این کشور و در جهان از زمان آغاز همه‌گیری تا کنون است.
در این روز 3 هزار نفر نیز در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند که یک رکورد تازه است. بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که آمریکا ۲۲.۰۵ درصد از کل مبتلایان به این بیماری در جهان را در خود جای داده است.
هر 17 ثانیه یک نفر می‌میرد
جدیدترین اخبار مربوط به کرونا از اروپا نیز حاکی از آن است که‌ به گفته کمیسر بهداشت اروپا در هر ۱۷ ثانیه یک نفر در این اتحادیه در اثر کرونا جان می‌دهد و بسیاری از کشورهای اروپایی هم محدودیت‌های سفر سختگیرانه‌ای را در تعطیلات کریسمس برای شهروندان اعمال کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها در اروپا، انگلیس با ثبت بیش از 60 هزار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا رکورد بیشترین تلفات ناشی از این ویروس را در قاره اروپا به خود اختصاص داده است.
به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، این میزان از تلفات که در اروپا بی‌سابقه است موجب شده انگلیس به اولین کشور‌ در این قاره تبدیل شود که چنین آمار تلفاتی را به ثبت می‌رساند.
در میان ۲۰ کشوری که در جهان سخت‌ترین ضربه را از ویروس کرونا متحمل شده‌اند، «انگلیس» از لحاظ میزان تلفات در رتبه سوم قرار دارد.
چهارشنبه گذشته همچنین انگلیس مجوز استفاده از واکسن ساخته‌شده توسط شرکت آمریکایی «فایزر» و شریک آلمانی‌ آن، «بیون‌تک» را صادر کرد. لندن با این تصمیم نخستین کشور غربی لقب گرفت که قبل از سایر کشورهای اروپایی و آمریکا استفاده از این واکسن را برای پیشگیری از شیوع «کووید-۱۹» مجاز اعلام کرد.
«آنتونی فائوچی» رئیس‌مرکز آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، در مصاحبه اخیر خود از تایید واکسن کرونای شرکت فایزر از سوی انگلیس انتقاد کرد. به گفته این مقام ارشد آمریکایی، «تصمیم دولت انگلیس نشان از اتکای آن به شرکت فایرز دارد و بررسی دقیق در این راستا انجام
نشده است».
به گفته فائوچی انگلیس عجولانه این تصمیم را اتخاذ کرده و «سازمان غذا و داروی آمریکا» روشی محتاطانه‌تر در این زمینه خواهد داشت.
فائوچی در انتها گفته: «من با انگلیسی‌ها خوب هستم، اما آنها داده‌ها را از فایزر گرفتند و بدون کوچکترین بررسی و مشاهده آن را تایید
کردند».