kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱
شماری از فرماندهان ارشد ائتلاف به هلاکت رسیدند

حمله بی‌نقص موشکی به نشست فرماندهان ائتلاف سعودی در مأرب

انقلابیون یمن شنبه شب با یک فروند موشک بدر، نشست فرماندهان ائتلاف سعودی در مارب را با دقت مورد حمله قرار‌دادند که به گفته آنها، منجر به هلاکت 8 نظامی و زخمی شدن 7 تن دیگر شد. 4 تن از کشته شدگان از فرماندهان ائتلاف سعودی‌اند.


سرویس خارجی-

انقلابیون یمن در ادامه حملات موشکی خود به پایگاه‌های ائتلاف سعودی در داخل یمن این بار به یک پایگاه مهم در «مارب» که محل نشست ائتلاف فرماندهان سعودی بود حمله کردند. به گزارش پایگاه خبری المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرده: «به لطف و تایید الهی، یگان موشکی یمن شامگاه شنبه موفق شد اتاق عملیات مشترک در پادگان تداوین استان مأرب را با یک فروند موشک بالستیک بدر هدف دهد و الحمد لله این موشک دقیقا به هدف مد نظر اصابت کرد». این مقام نظامی یمن تصریح کرد: «در عملیات مذکور بیش از ۱۵ فرمانده و نظامی دشمن سعودی کشته و زخمی شدند که شامل هشت کشته از جمله چند سرکرده و زخمی شدن هفت نفر دیگر بود».
سرتیپ «سریع» این را هم گفته که: «به دنبال این عملیات چند دستگاه آمبولانس به مکان مورد هدف اعزام شده بود و صفوف دشمن دچار وحشت و سردرگمی جدید شد». به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن «تا زمانی که تجاوز و محاصره علیه یمن ادامه دارد، عملیات نیروهای مسلح یمن هم ادامه خواهد داشت و تحرکات دشمنان تحت نظر است و نیروهای مسلح یمن آنها را هر کجا که باشند هدف خواهند گرفت».
در همین حال، توئیت‌های فضای مجازی عربستان، تلفات افسران و نظامیان سعودی در حمله موشکی انصارالله را مورد تایید قرار‌داده است. فعالان سعودی در شبکه‌های ارتباط اجتماعی تصاویری از نظامیان کشته شده سعودی را منتشر کرده و اعلام کردند یکی از آنها در اثر اصابت یک موشک یمنی به اردوگاه ائتلاف در مارب کشته شده است. توئیت‌های فعالان عربستانی، تعداد کشته شدگان در صفوف افسران و نظامیان سعودی را هفت نفر به نام‌های سرهنگ خلبان سعید حمدان السمری، سرهنگ عبدالله عایض البقمی، سرگرد محمد سعد المبارک، سروان عبدالله صالح الغمدی، خالد عزیز العتیبی، مشاری مساعد اللحیانی و فهد بطاح الشمری اعلام کردند.