kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۵۴۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶

اهدای ۹۹۹ کپسول اکسیژن به بیماران نیازمند با مشارکت خیرین و هلال‌احمر

با حضور رئیس‌جمعیت هلال‌احمر و معاون وزارت بهداشت، آیین «اهدای نفس» برگزار و از تجهیزات ویژه بیماران نیازمند کشور که با مشارکت خیرین و هلال‌احمر تامین شده، رونمایی شد.


رئیس‌جمعیت هلال‌احمر در آیین «اهدای نفس» با تقدیر از خیرین برای مشارکت و همکاری با هلال‌احمر در تامین نیازهای بیماران کشور گفت: علیرغم تمام خدمات و زحماتی که کشیده شده در حال حاضر با فاز سوم بیماری کرونا رو‌به‌رو هستیم و آمار نگران‌کننده مرگ و میر بر اثر این بیماری در کشور، می‌طلبد که تمام دستگاه‌های مسئول در کنار وزارت بهداشت قرار گیرند تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت‌ هلال‌احمر، کریم همتی افزود: به همین منظور هلال‌احمر و وزارت بهداشت، برای حضور بیش از ۲۰ هزار جوان هلال‌احمری در قالب تیم‌های سه نفره در کنار تیم‌های وزارت بهداشت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند تا با همکاری و همراهی بی‌نظیر سه مجموعه وزارت بهداشت، هلال‌احمر و بسیج مستضعفین، طرح «شهید سلیمانی» برای کنترل و مدیریت بیماری کرونا در کشور اجرا شود.
بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال‌احمر
همراه با بیماران نیازمند
همتی در ادامه با‌اشاره به سابقه فعالیت دو دهه‌ای بانک امانات تجهیزات پزشکی در هلال‌احمر ادامه داد: این جمعیت با اجرای طرح بانک امانات، تجهیزات پزشکی شامل تخت‌های بیمارستانی، کپسول اکسیژن و... را به شکل امانت و رایگان در اختیار بیماران قرار می‌دهد. در حال حاضر نیز با وجود شیوع بیماری کرونا و نیاز بیماران مبتلا به این بیماری به کپسول‌های اکسیژن، طرح «اهدای نفس» با مشارکت خیرین و هلال‌احمر به اجرا درآمده و در این اقدام، ظرف یک ماه توانستیم ۹۹۹ کپسول اکسیژن، ۹۹۹ مانومتر، ۹۹۹ پالس اکسیژن و ۳۰۰ ماسک اکسیژن تامین کنیم. این کپسول‌ها در بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال‌احمر در سراسر کشور توزیع می‌شود و براساس دستور پزشکان به شکل امانت در اختیار بیماران نیازمند قرار می‌گیرد. وی اظهارداشت: بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال‌احمر دارای ۱۵۰۰ کپسول بود که کپسول‌های جدید نیز به این میزان اضافه می‌شود.
اعلام آمادگی هلال‌احمر برای برپایی نقاهتگاه ویژه بیماران مبتلا به کرونا در سراسر کشور
رئیس‌جمعیت هلال‌احمر همچنین با تاکید بر لزوم همکاری خیرین و هلال‌احمر برای برداشتن باری از دوش مردم، وزارت بهداشت و پرسنل کادر درمان برای عبور از بحران کرونا گفت: جمعیت هلال‌احمر امروز لیستی از مراکزی که می‌تواند در سراسر کشور به عنوان نقاهتگاه و ظرف مدت ۷۲ ساعت آماده کند در اختیار وزارت بهداشت قرار‌داد و امیدواریم بتوانیم نقاهتگاه‌های مناسبی برای بیماران مبتلا به بیماری کرونا برپا
کنیم.
*همراهی مردم با هلال‌احمر
در طرح «آمران سلامت»
همتی افزود: امدادگران و جوانان هلال‌احمر در سال نو با طرح تب‌سنجی مسافران در مبادی ورودی و خروجی‌های استان‌ها در خدمت مردم بودند و پس از آن در سال جاری اقدامات و طرح‌های ارزشمندی همچون اجرای طرح «نذر آب» در استان‌های دچار خشکسالی و طرح «آمران سلامت» در سراسر کشور به منظور توزیع ماسک و راهنمایی مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی با هدف پیشگیری از شیوع گسترده‌تر بیماری کرونا و با مشارکت و همراهی خیرین و هلال‌احمر، اجرا شد.
به گفته وی، در طرح آمران سلامت هلال‌احمر ۱۳ هزار جوان در بیش از چهار هزار پایگاه به خدمت پرداختند که نمود بیرونی اجرای این طرح، همراهی مردم با هلال‌احمر بود.
جمع‌آوری کمک 3 میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی
در یک ماه گذشته
در ابتدای این مراسم رئیس‌سازمان داوطلبان هلال احمر نیز با‌اشاره به همکاری خیرین در این کار خیرخواهانه گفت: کمتر از یک ماه پیش بود که با همکاری خیرین این موضوع مطرح شد و در این یک ماه، همه در صحنه حضور داشتند و کمک
کردند. محمد نصیری افزود: در یک ماه گذشته مبلغی در حدود سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده و هدف نهایی ما اهداء چهار هزار کپسول اکسیژن و هزار دستگاه اکسیژن ساز است.
معاون درمان وزیر بهداشت نیز در این مراسم گفت: جمعیت هلال احمر در موضوع بیماری کرونا به عنوان بازوی اجرایی وزارت بهداشت فعالیت داشته که ما قدردانیم.
قاسم جان بابایی با بیان اینکه خیرین از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا در کنار وزارت بهداشت بودند، افزود: یکی از نذرهای ماندگار در شرایط حاضر همین نذر کپسول اکسیژن است زیرا این ویروس تا زمانی که در دنیا هست، می‌تواند خطرناک باشد.