kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۳۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴

دست و هورا! کلاهبرداران برجام برگشتند(خبر ویژه)

روزنامه‌های زنجیره‌ای با تیترهای هیجانی، به استقبال تیم سیاست خارجی بایدن رفتند. این تیم، بخش اصلی همان تیم در دولت اوباماست که کلاه برجام را سر تیم ایرانی گذاشتند.

روزنامه سازندگی عکس تمام‌قد صفحه خود را به بایدن و بلینکن(وزیر خارجه منصوب) اختصاص داده و تیتر زد «بازگشت لیبرال‌ها». تیتر ارگان حزب کارگزاران در حالی است که حسین مرعشی سخنگوی حزب چند سال قبل با افتخار، کارگزاران را لیبرال‌های مسلمان توصیف کرده بود.
روزنامه آفتاب یزد هم گزارشی مفصل منتشر کرد با عنوان «معماران برجام در تیم سیاست خارجی بایدن». همچنین همشهری تیتر «بازگشت معماران برجام» را برای گزارش مشابه خود برگزیده است.
اغلب نشریات زنجیره‌ای به‌گونه‌ای تیم سیاست خارجی دولت جدید آمریکا را «معماران برجام» معرفی کرده‌اند که انگار همه دل‌مشغولی و هم و غمّ آنها، برجام است و حال آنکه این تیم، نگاه سیطره‌جویانه دارند و برجام صرفا گوشه‌ای از مهندسی آنهاست. در این میان روزنامه اعتماد تیتر زد «انتخاب‌های امن برای تغییرات بزرگ» و از آنتونی بلینکن به‌عنوان «یک دیپلمات تمام‌عیار» یاد کرد.
گزارش‌ها و تیتر‌های نشریات زنجیره‌ای در حالی است که دولت اوباما با همراهی کسانی چون بایدن، بلینکن، جیک سالیوان و... عملا مرتکب کلاهبرداری در برجام شد و در ازای دریافت امتیازات نقد قبل از روز اجرای برجام(27 دی 94)، مشتی وعده نسیه به تیم ظریف فروخت و بلافاصله یکایک تعهداتش را با اعمال تحریم‌های پیاپی زیر پا گذاشت. به‌عبارت دیگر شبه‌اصلاح‌طلبان برای بازگشت تیم کلاهبرداری هورا می‌کشند که چک بی‌محل برجام را تحویل‌شان داد و در ازای آن، از بین رفتن یا تعلیق 95 درصد برنامه هسته‌ای ایران برای یک دهه را تضمین کرد.