kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۰۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳

استقبال مردم و ناراحتی شبکه‌های ضدایرانی از پویانمایی «شهر موشکی» (اخبار ادبی و هنری)

پخش مجموعه پویانمایی «شهر موشکی» بازتاب‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی داشت. این برنامه با واکنش منفی برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای ضدایرانی مواجه شد.

«شهر موشکی» عنوان یک مجموعه پویانمایی است که از نگاه سه کودک، موضوع تقابل آمریکا با ایران و مقاومت کشورمان در برابر آمریکا را به تصویر کشیده است. پخش این مجموعه از کانال نهال سیما، بازتاب‌هایی در شبکه‌های اجتماعی داشت.
یکی از کاربران نوشت: «این کارتون خیلی زیبا و باکیفیت داره به بچه‌ها دشمنی آمریکا رو یاد میده... مثلا یه تیکه‌اش گفته دوران بزن در رو تموم شده... شبکه «من‌وتو» گفته بود این برنامه برخلاف روحیه لطیف بچه‌هاست و مناسب اونا نیست. این یعنی این کارتون دقیقاً زده به هدف...»
کاربر دیگری هم نوشت: «برای پسرام برنامه‌ریزی کرده بودم تو چند سال فرهنگ مقاومت رو بهشون آموزش بدم؛ این انیمیشن کار ما رو راحت کرد.»
یکی دیگر از فعالین فضای مجازی هم توئیت کرد: «شهر موشکی، کارتون به‌شدت عالی که بالاخره پس از سال‌ها انتظار در صداوسیما ساخته شده، تو این قسمت داستان لانه جاسوسی و به نوعی کودکانه بازسازی کردن. اون آقا سمت چپیه میگه جاسوس باید آزاد بشه چون ما زورمون به اونا نمیرسه، همه مدارک رو هم از بین برد، آفرین صداوسیما، امیدوارم تعطیلش نکنن...»