kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۹۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳

بیست و دومین هفته تظاهرات ضددولتی در قدس معترضان مقابل محل اقامت نتانیاهو تجمع کردند

هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای بیست و دومین هفته متوالی علیه «بنیامین نتانیاهو» تظاهرات کردند و خواستار استعفای او شدند.

   

فشارها علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز به روز افزایش می‌یابد. فساد اقتصادی و ناکارآمدی در مدیریت بحران کرونا، دو عامل اصلی فشار علیه نتانیاهو است. طی 21 هفته گذشته شهرهای مختلف فلسطین اشغالی شاهد تظاهرات علیه نتانیاهو بوده است. در آخرین تظاهرات، معترضان از مقر پارلمان رژیم صهیونیستی(کنست) به سمت محل اقامت نتانیاهو حرکت کردند.
معترضان خواستار استعفای نتانیاهو شدند و تأکید کردند که نخست‌وزیر به دلیل کثرت دروغ‌هایی که گفته، ارتباطش با واقعیت قطع شده است و مردم از بازی‌های سیاسی او خسته شده‌اند. به گفته رسانه‌های رژیم صهیونیستی، محل‌های اقامت نتانیاهو به مراکز اصلی تظاهرات علیه او تبدیل شده است. شنبه حدود ۳۰۰۰ معترض در مقابل مقر اقامتش در قدس و تل‌آویو تجمع کردند.
روزنامه ‌هاآرتص نوشت که پلیس رژیم صهیونیستی خیابان‌های اطراف مقر رسمی نتانیاهو را بست. دعوت‌کنندگان به این تظاهرات به رغم شیوع کرونا، خواستار مشارکت گسترده مردم شدند. به گفته رسانه‌های رژیم صهیونیستی، پلیس این رژیم یک فعال به نام «سدی بن شطریت» را بازداشت کرد. بن شطریت اخیرا نتانیاهو را با هیتلر مقایسه کرده بود.