kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۹۴۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
وزارت خارجه یمن اعلام کرد

وضعیت کودکان یمنی در روز جهانی کودک؛ 12 میلیون کودک نیازمند کمک فوری‌اند

مقام مسئول در وزارت خارجه یمن به مناسبت روز جهانی کودک اعلام کرد بر اساس آمارهای سازمان ملل ۱۲ میلیون و 200 هزار کودک در یمن نیازمند کمک‌های فوری‌اند و بیش از ۵ میلیون کودک زیر ۵ سال نیز از سوءتغذیه رنج می‌برند.



تراژدی بزرگی که با حمله آل‌سعود به یمن از سال 94 رقم خورده، کودکان زیادی را در این کشور فقیر قربانی کرده. در همین رابطه یک مقام مسئول در وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن به مناسبت روز جهانی کودک (۲۰ نوامبر-30آبان) خواستار توقف جنایات ائتلاف سعودی در حق کودکان یمنی شد. آنطور که خبرگزاری یمنی «المسیره» گزارش کرده، این مقام مسئول در وزارت خارجه یمن گفته جهان در حالی روز جهانی کودک را گرامی می‌دارد که کودکان یمنی تحت فجیع‌ترین جنایات و تعرض‌های ائتلاف سعودی از جمله کشتار، بمباران مدارس، بیمارستان‌ها و سنگ‌اندازی در رسیدن کمک‌های انسانی و امثال آن در برابر چشم جهان قرار دارند.
وی که در این گزارش اشاره‌ای به نامش نشده این را هم گفته که، «بر اساس آمارهای سازمان ملل ۱۲ میلیون و 200 هزار کودک در یمن نیازمند کمک‌های انسانی هستند، بیش از ۵ میلیون کودک زیر ۵ سال از سوءتغذیه رنج می‌برند، بیش از یک میلیون کودک آواره هستند و بیش از دو میلیون کودک محروم از تحصیل هستند؛ علاوه‌بر اینکه نبود واکسن‌ها منجر به فوت کودکان زیادی شده است... ائتلاف سعودی باعث کشته شدن بیش از سه هزار و ۷۹۰ کودک و زخمی شدن بیش از چهار هزار و ۸۹ نفر دیگر نیز شده است».
 وی در ادامه ضمن محکوم کردن خط خوردن نام ائتلاف سعودی از لیست ناقضان حقوق کودکان، از سازمان ملل خواست ائتلاف سعودی را به این لیست بازگرداند. وی در پایان از سازمان ملل و تمام سازمان‌های حقوق بشری در جهان درخواست کرد، جنایات در حق کودکان یمن را محکوم و برای توقف آن تلاش کنند.