kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۹۱۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲

همراهی علنی آل‌خلیفه و آل‌نهیان با نتانیاهو در تشدید فشارها علیه مردم لبنان

رژیم‌های امارات و بحرین برای اعمال فشار هرچه بیشتر بر مردم لبنان و جنبش حزب‌الله این کشور، به طور علنی و رسمی با رژیم صهیونیستی همراه شدند.



هماهنگی امنیتی رژیم صهیونیستی و ابوظبی برای مانع تراشی بر سر حضور لبنانی‌ها در امارات، مهم‌ترین موضوع خبری دیروز رسانه‌های لبنان بود.
به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی« الاخبار» دیروز نوشت: محدودیت برای حضور لبنانی‌ها در امارات‌، هماهنگی امنیتی جدید ابوظبی با اسرائیل علیه مردم لبنان است. یکی از مقامات رژیم صهیونیستی نیز طی سخنانی، از توطئه این رژیم با همدستی سران آل خلیفه و آل نهیان علیه مقاومت در لبنان پرده برداشت. این مقام رژیم صهیونیستی که «یهوشوا زرقا» نام دارد، آشکارا اعلام کرد که سران بحرین و امارات به تل‌آویو در اقدام علیه حزب‌الله لبنان کمک کرده‌اند. زرقا در حال حاضر مدیر امور استراتژیک وزارت خارجه رژیم صهیونیستی است.
بحرین، امارات و رژیم صهیونیستی علیرغم تلاش‌های فراوانِ سال‌های گذشته، موفق به درج نام حزب‌الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی سازمان ملل نشده‌اند. در واقع، هدف اصلی و اساسی از توطئه چینی امارات و بحرین به همراه رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان، این است تا کشورهای جهان جملگی حزب‌الله را به عنوان یک گروه تروریستی شناسایی
کنند.