kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۸۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱

سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی به مدار تولید بازگشت

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس گفت: سکوی گازی فاز ۱۶ پارس جنوبی، پس از بازسازی بخش آسیب‌ دیده خط لوله دریایی این فاز به مدار تولید بازگشت.



به گزارش ایرنا، علیرضا عبادی، افزود: سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی که به دلیل آسیب‌دیدگی در بخشی از خط لوله دریایی این فاز، آبان سال ۹۸ از مدار تولید خارج شده بود، پس از برنامه بازسازی و تعویض بخشی از خط لوله انتقال گاز، روز گذشته با ظرفیت ۵۰۰ میلیون فوت مکعب دوباره در مدار تولید قرار گرفت.
وی با بیان اینکه خط لوله دریایی فاز ۱۶ پارس جنوبی در چند نوبت دچار شکستگی و توقف جریان تولید شده بود، ادامه داد: بخشی از این خط لوله ۱۱۰ کیلومتری که سال گذشته دچار آسیب شده بود، پس از تعویض و انجام تست‌های پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی، با انتقال مجدد گاز به پالایشگاه خشکی، عملیاتی شد.
عبادی، درباره موقعیت تعویض و بازسازی خط لوله فاز ۱۶ پارس جنوبی گفت: با توجه به امکان صدمه‌پذیری بیشتر خط لوله در سمت سکو به علت فشار و دمای بالای جریان گاز، این خط لوله از نقطه صفر سکوی فاز ۱۶ به طول ۳۲ کیلومتر تعویض شده‌است تا با افزایش سطح ایمنی، خطر بروز حادثه در این ناحیه و محیط پیرامونی آن به طور کامل برطرف شود.