kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۲۲۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
تیم ملی والیبال ایران امروز راهی آمریکا شد

تلاش برای کسب بهترین نتایج در مسابقات قهرمانی جهان

تیم ملی والیبال ایران در شرایطی امروز راهی آمریکا شد که پیش از این سفر سرمربی تیم ملی عنوان داشت تلاش او و شاگردانش این است که ایران عملکرد خوبی در مسابقات قهرمانی جهان داشته باشد.

سرویس ورزشی-

 ملی‌پوشان والیبال ایران دیروز در حالی تمرینات خود را پیگیری کردند که جای خالی حسین معدنی محسوس‌تر از همیشه به چشم می‌خورد. با وجود این که «حسین معدنی» از حدود یک ماه قبل به دلیل بیماری در کنار تیم ملی والیبال حضور نداشت، اما بعد از فوت وی در اوایل هفته‌، تمرین تیم ملی حال و هوای دیگری پیدا کرد. بر خلاف همیشه شور و نشاط همیشگی در تمرین ملی‌پوشان وجود نداشت. بازیکنان اگر چه با تمام توان کار می‌کردند، اما همچنان غم از دست دادن سرمربی سابق خود را احساس می‌کردند. در حاشیه اردوی تمرینی دیروز زمزمه‌هایی در بین بازیکنان به چشم می‌خورد که نشان می‌داد تمایل سفر به آمریکا و تشکیل اردوی تمرینی در این کشور را ندارند. ملی‌پوشان والیبال ایران امروز تهران را به مقصد اتریش ترک می‌کنند و پس از سفری طولانی به نیویورک و لس‌آنجلس پرواز خواهند کرد. تیم ملی والیبال ایران سه روز قبل از مسابقات قهرمانی جهان به تهران بازمی‌گردد تا با تمام نفرات به مسابقات قهرمانی جهان در لهستان برود.
برنامه بازی‌های تیم ملی در آمریکا
اما پیش از سفر ملی‌پوشان والیبال به آمریکا، فدراسیون والیبال آمریکا، زمان دقیق و محل دیدارهای دوستانه تیم ملی والیبال این کشور مقابل ایران با عنوان کاپ والیبال آمریکا را اعلام کرد. این دیدارهای دوستانه به هر 2 تیم کمک می‌کند تا برای مسابقات قهرمانی جهان که از نهم شهریور در لهستان برگزار می‌شود، آماده شوند. تیم ملی آمریکا در حال حاضر رتبه چهارم رنکینگ جهانی را در اختیار دارد و تیم ایران با 2 عنوان متوالی قهرمانی آسیا، دوازدهم جهان است که البته رشد و صعود  این تیم در جهان ادامه دارد. برنامه مسابقات تیم ملی ایران مقابل آمریکا به این شرح است:
بازی اول: یک‌شنبه 19 مرداد، ساعت 6:30 صبح
بازی دوم: پنج‌شنبه 23 مرداد، ساعت 6:30 صبح
بازی سوم: شنبه 25 مرداد، ساعت 6:30 صبح
بازی چهارم: یک‌شنبه 26 مرداد، ساعت 6:30 صبح
تیم ملی والیبال آمریکا اگرچه در مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال 2014 توانست ایران را شکست دهد اما همچنان به دنبال انتقام شکست در مسابقات جام بزرگ قهرمانان سال 2013 است. در آن دیدار، شاگردان خولیو ولاسکو با نتیجه
3 بر 2 آمریکا را شکست دادند.2 تیم از سال 1980 تا کنون 3 بار با هم روبرو شده‌اند که فعلا آمریکا 2 بر یک پیش است.
کواچ قولی برای موفقیت نمی‌دهد
کواچ سرمربی تیم ملی والیبال پیش از سفر به آمریکا گفت: بار‌ها گفته‌ام و بازهم اعلام می‌کنم که در مسابقات قهرمانی جهان کار سختی در پیش داریم و هیچ قولی نمی‌توانم بدهم، اما تلاش می‌کنیم که بهترین عملکرد را داشته باشیم. برای رویارویی با هر تیمی آماده هستیم؛ بازی‌های تدارکاتی با آمریکا بسیار برای ما مفید خواهد بود. وی با بیان اینکه برای تمرین به آمریکا می‌رویم چرا که آنها شرایط خوبی دارند، تصریح کرد: هر تصمیمی در تیم ملی گرفته می‌شود، تصمیم خودم است و اصلاً کار سفارشی قبول نمی‌کنم. نباید فراموش کنیم که حالا ایران دیگر برای حریفان سورپرایز نیست و یک مدعی محسوب می‌شود. بدون اینکه قولی بدهم به مسابقات اعزام خواهیم شد، اما سعی می‌کنیم دست پر بازگردیم.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: در گروه سختی قرار داریم. تیم اول و سوم لیگ جهانی 2014 در گروه ایران قرار دارند که این موضوع کارمان را بسیار سخت می‌کند. ما مثل همیشه بازی به بازی پیش خواهیم رفت و تلاش می‌کنیم حداقل به جمع 8 تیم برتر برسیم.