kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۹۰۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
تجمع در پی توهین به پیامبر اسلام(ص)

عکس ماکرون و پرچم فرانسه در آتش خشم مردم و دانشجویان سوخت

جمعی از مردم و دانشجویان عصر روز گذشته در اعتراض به اهانت سازمان یافته فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)، قرآن و ادیان الهی در مقابل سفارت فرانسه تجمع کردند.



به گزارش فارس، این تجمع به همت دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های تهران و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رو‌به‌روی سفارت فرانسه‌ برگزار شد.
درخواست برای اخراج سفیر فرانسه
مردم و دانشگاهیان با حضور در این تجمع خواستار اخراج سفیر فرانسه از ایران شدند.
همچنین ایرانیان هم‌نوا با دیگر مسلمانان جهان شعارهای ضد آمریکایی، ضد اسرائیلی و ضد سعودی سر داده و اقدام رئیس‌جمهور ابله فرانسه را شیطانی دانسته و آن را جاهلیت مدرن نامیدند.
دانشجویان در این تجمع صدها نفری شعارهایی مانند «کی شود دریا، زپوزه سگ نجس» از دیپلمات‌های وزارت خارجه کشورمان خواستند غیرت نشان داده و موجب عزت ملت شوند.
«سلام بر محمد(ص)»، «ما همگی امت رسول‌الله هستیم»، «ابلیس پاریس ماکرون است» و «مرگ بر فرانسه» از دیگر شعارهایی بود که توسط تجمع‌کنندگان سر داده شد.
درخواست برای «تحریم کالاهای فرانسوی»
دانشگاهیان و مردم انقلابی تهران در این تجمع خواستار «تحریم کالاهای فرانسوی» شدند.
مردم ولایتمدار تهران همچنین باز نشر کاریکاتورهای پیامبر مسلمانان را جرمی‌بزرگ و نابخشودنی دانستند.
«امانوئل رشدی» و «توحش جاهلیت مدرن» از دست نوشته‌هایی بود که تجمع‌کنندگان با خود همراه داشتند.
به آتش کشیدن تصویر رئیس‌جمهور فرانسه
حجت‌الاسلام سرلک و ماموستا جهاندار از برادران اهل سنت در ادامه این تجمع طی سخنانی اقدام فرانسه در اهانت به پیامبر اسلام(ص) را محکوم کردند.
تجمع‌کنندگان در بخشی از این تجمع با به آتش کشیدن پرچم فرانسه و تصویر رئیس‌جمهور این کشور انزجار خود را نسبت به رفتار خصمانه دولتمردان فرانسوی نشان دادند.
بر اساس این گزارش، مردم و دانشجویان تجمع‌کننده مقابل سفارت فرانسه با قرائت بیانیه در اعتراض به اهانت دولت فرانسه به ساحت مقدس نبی اکرم(ص) به تجمع خود پایان داده و نماز مغرب و عشا را هم در مقابل سفارت فرانسه اقامه کردند. در این بیانیه آمده است: روشن است که مسئله اول جهان اسلام، فلسطین و آزاد‌سازی قدس است و بر کسی پوشیده نیست که این جسارت‌های موردی که هر از چند گاهی از آستین یکی از ایادی استکبار بیرون می‌زند، نتیجه یک برنامه‌ریزی و طراحی طولانی‌مدت و گسترده امپراطوری‌های رسانه‌ای و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی ائتلاف عبری- غربی است.
تجمع‌کنندگان در بخش دیگری از این بیانیه تأکید کردند: به سردمداران دولت‌های اسلام‌ستیز غربی هشدار می‌دهیم که به خوش‌خدمتی‌ها و سازش‌های خائنین به اسلام، دل خوش نکنند و بدانند که سربازان اسلام ناب محمدی‌(ص) و عاشقان حقیقی حضرت رسول(ص)، با وجود همه فشارهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تا پای جان بر آرمان‌های مقدس اسلامی ایستاده‌اند و تا نابودی کامل شما و ریشه‌کن شدن ظلم از جهان دست از مبارزه برنمی‌دارند. به رئیس‌جمهور هتاک فرانسه نیز اعلام می‌کنیم، در طول تاریخ کم نبوده‌اند افراد پست و حقیری مثل او که سعی کرده‌اند خدشه‌ای به‌وجود قدسی حضرت رسول(ص) و دین اسلام وارد کنند و به زعم خودشان با خدا و رسولش مبارزه کنند، تاریخ ثابت کرده است که این افراد علاوه‌بر قطعی‌کردن عذاب الیم و ابدی خودشان، به نتیجه‌ای جز شکست و خواری و ذلت و زبونی در این دنیا نرسیده‌اند. دیر نباشد که به حکم قطعی خداوند، پس از پیروزی نهایی حق بر باطل، خبر به درک واصل شدن و خوراک مار و مور شدنش مایه سرور همه آزادگان و مظلومان جهان شود.
اهانت به پیامبر(ص) نشانه روشن رفتارهای دوگانه مدعیان تمدن غرب است
نهمین گردهمایی نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها در محکومیت اهانت رئیس دولت فرانسه به ساحت پیامبر اعظم(ص) با صدور بیانیه‌ای خاتمه یافت و در آن تأکید شد: از حکومتی که در کارنامه سیاه حکمرانی خود، کشتار و آزار و تحقیر یک میلیون مسلمان مظلوم الجزایری و تجاوز و هتک حرمت و تحقیر صدها هزار انسان بی‌پناه را در آفریقا ثبت کرده است، این اقدامات موهن جای شگفتی ندارد. به‌ویژه اینکه مطابق آمار و مستندات موجود، این کشور اروپایی، با رشد فزاینده اسلام گرایی مواجه است و ادامه این روند، دولت مردان فرانسوی را با نگرانی‌های زیادی مواجه ساخته است. اکنون، همه جهانیان می‌دانند که رئیس دولت کنونی فرانسه، بیش از یک سال است در کوران اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف گرفتار شده و هر از چند گاهی، می‌کوشد تا با حادثه سازی‌های مشکوک و مبهم، افکار عمومی را از عملیات فراگیر سرکوب‎ خشن  پلیس منحرف سازد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بدون‌تردید، در شرایطی که آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپا، در مصاف با اسلام عزیز، موج بیداری و مقاومت اسلامی، دچار شکست‌های راهبردی شده و از چهره‌سازی‌ و جریان‌سازی‌ بدلی برای مخدوش کردن چهره تابناک اسلام عاجز مانده‌اند، در صدد برآمده‌اند تا با نقشه سازمان‌ها و اندیشکده‌های صهیونیستی، جبهه جدیدی را علیه اسلام و مسلمانان بگشایند و انتقام شکست‌های جبران‌ناپذیرشان را این‌بار در این‌گونه اقدامات موهن و ضد انسانی بگیرند. ما نمایندگان ولی فقیه در استان‌های کشور جمهوری اسلامی ایران، شرکت‌کننده در نهمین گردهمایی نهاد نمازجمعه، با اظهار تنفر و محکومیت شدید هرگونه اهانت به مقدسات ادیان توحیدی، به‌ویژه ساحت مقدس پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، تمامی آزادی‌خواهان و فرهیختگان و نخبگان ادیان آسمانی را به واکنش مناسب و قاطع فراخوانده و از ائمه محترم جمعه و جماعات جهان اسلام، علما و دانشمندان بلاد اسلامی می‌خواهیم؛ تا با آگاه‌سازی عمومی و افشای توطئه‌های استکبار جهانی، ملت‌های مسلمان را به وحدت و اتحاد عملی در مقابل دشمنان اسلام دعوت کنند.
ماکرون می‌کوشد با اهانت به مقدسات مسلمانان فرانسه را از فراموش‌شدن حفظ کند
به گزارش فارس، غلامعلی حدادعادل، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به گستاخی ماکرون در صفحه شخصی خود نوشت: حقیقت این است که قدرت و نفوذ هیچ کشوری در اروپا به اندازه فرانسه در قرن بیستم افول نکرده است. به‌نظر می‌رسد
‎@EmmanuelMacron می‌کوشد با حرف‌های جنجالی و اهانت به مقدسات مسلمانان، فرانسه را از فراموش‌شدن حفظ کند.
نفرت پراکنی دولت فرانسه در توهین
به مقدسات مسلمانان مصداق بارز نقض ‎حقوق بشر است
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان نیز در صفحه شخصی خود نوشت: نفرت پراکنی سیستماتیک دولت فرانسه در توهین به مقدسات مسلمانان، مصداق بارز نقض ‎حقوق بشر است.
وی تأکید کرد: هرچند زشتی این‌گونه اعمال بر چهره نورانی پیامبر رحمت اثری ندارد، اما جامعه بین‌الملل نباید اجازه دهد فرانسه مهد ‌تروریسم و منبع خشونت و نفرت‌پراکنی باشد.
ادعای دروغین آزادی بیان در غرب
 همچنین، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پیامی‌ هتک حرمت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) در فرانسه را محکوم
کرد.
در این پیام آمده است: ادعای دروغین آزادی بیان در حالی از سوی سیاستمداران غربی مطرح می‌شود که اساتید دانشگاهی بابت سؤال درباره «هولوکاست» به شدت محکوم می‌شوند و سرنوشتی نامعلوم پیدا می‌کنند؛ حتی انتقاد از رشد و گسترش همجنس‌بازی که رفتاری به دور از شأن انسان‌هاست و حتی نمی‌توان نام آن را رفتاری حیوانی نامید، با برخورد شدید رسانه‌ها همراه می‌شود؛ اما در این جوامع به راحتی به مقدسات بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان توهین می‌کنند و دولتمردان غربی و آمریکایی و رسانه‌های آنها، در برابر این اقدام سکوت کرده‌اند. اقدامات این چنینی در قداست‌زدایی به انگیزه انحراف ذهن ملت‌های مسلمان و مردم جهان از اقدامات دولت‌های غربی، دولت ‌تروریست ایالت متحده آمریکا و رژیم خونخوار صهیونیستی صورت می‌گیرد تا عمق فجایعی که این دولت‌ها برای ملت‌های مسلمان در سوریه، یمن، لبنان، فلسطین، بحرین، عراق، افغانستان و سایر کشورهای مظلوم ایجاد کرده‌اند، مشاهده
نشود.
مسلمانان کالاهای فرانسوی را ۲ سال تحریم کنند
تا اهانت‌کننده به پیامبر(ص) دنیایش هم نابود ‌شود
حجت‌الاسلام حامد کاشانی در نشست تخصصی «وحدت اسلامی، رمز اقتدار و راه غلبه بر استکبار جهانی» که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: اگر مسلمانان یکصدا اعلام انزجار کنند و‌ یک حکم دوساله را برای تحریم سران فرانسه و کالاهای فرانسوی در نظر بگیرند، این در تاریخ ثبت می‌شود که اهانت‌کننده به پیامبر، نه‌تنها آخرت بلکه دنیایش هم نابود می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر مسلمانان، فرانسه را تحریم کنند، خواهیم دید که به التماس خواهند افتاد.
حجت‌الاسلام کاشانی ادامه داد: غربی‌ها به پیامبر ما جسارت می‌کنند و در کنار آن عده‌ای تکفیری مآب را در هر دو مذهب شیعه و سنی پَر و بال داده و به جان هم می‌اندازند تا تمرکزشان از مسائل مهم منحرف شود.
وی به انتشار استفتائی از آیت‌الله وحید خراسانی از مراجع تقلید‌ اشاره کرد و گفت: وقتی این استفتاء را منتشر کردم، طرفداران این عالم بزرگوار تعجب کردند. سؤال پرسیده بودند که اگر جمعی از شیعیان در منطقه‌ای باشند که مورد تکفیر قرار می‌گیرند، تکلیف ما چیست؟
حجت‌الاسلام کاشانی افزود: شاید اگر این سؤال را از یک فردی که در دین پخته نبود، ‌می‌پرسیدند، فوراً جواب می‌داد که وظیفه، تقابل است. امّا آیت‌الله وحید خراسانی با اینکه مقام سیاسی نظام هم محسوب نمی‌شود، پاسخ داده بودند که اگر تکفیر می‌کنند ولی شهادتین را می‌گویند حق ندارید به آنها تعارض کنید. اگر بیمار شدند باید به عیادت آنها بروید و اگر مشکل پیداکردند باید به کمک آنها بروید. اگر هم شما قدرت پیدا کردید نباید به آنها ظلم کنید.
زباله‌دان تاریخ؛ مأمن ماکرون و امثال وی
مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها نیز طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام اخیر رئیس‌جمهوری فرانسه و حمایت از اقدام شنیع روزنامه شارلی ابدو در انتشار کاریکاتور نبی مکرم اسلام اعلام کرد: آنانی که دستانشان تا مِرفَق به خون مسلمانان آغشته است و با زورگویان حشر و نشر دارند امروز دم از عدالت و حمایت از هتاکان می‌زنند! رئیس‌جمهور کشور فرانسه که با افتخار خود را سردمدار مهد دموکراسی در جهان بر می‌شمرد، با اعلام حمایت خود از ‌ترسیم و انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام(ص)، بار دیگر ماهیت ضد اسلامی و حتی ضد دینی خود را برای جهانیان برملا کرد! هتک حرمت و اهانت به پیامبران در هر آیینی مذموم و ناپسند است و آنچه که امروز توسط آقای ماکرون با عنوان احترام متقابل به‌نظرات متضاد به اذهان مردم دنیا قبولانده می‌شود، همان اعمال جاهلانه‌ای است که از عمرش بیش از 1400 سال گذشته و هیچ ثمره‌ای برای رهروان آن نه تنها نداشته است بلکه زباله‌دان تاریخ مامن آنهاییست که سعی کردند، چهره‌ای مخدوش از نبی مکرم اسلام برای دیگران‌ترسیم کنند.
به گزارش فارس، در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: رئیس‌جمهور منفور فرانسه باید بداند یادگاری نوشتن‌های تکراری بر دیوار صهیون و شیطان صفتان، اجر و مزدی در پی نخواهد داشت این نه یک سخن، بلکه روایت تاریخ است.
نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس اظهارات توهین‌آمیز ماکرون را محکوم کردند
علی کریمی ‌فیروزجایی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته مجلس، بیانیه 5 نفر از نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس در محکومیت اظهارات توهین آمیز رئیس‌جمهور فرانسه را قرائت کرد. در این بیانیه آمده است: ما نمایندگان جوامع، ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی با احترام به تجربه مشترک و دیرین جوامع خود در ایران اسلامی با محکومیت چنین رفتارهایی از سردمداران چنین کشورها می‌خواهیم که چنانچه خواهان صلح و هم‌زیستی ادیان و فرهنگ‌ها هستند به تجدیدنظر اساسی به رویکردها و باورهای غلط‌شان دست یازند.
علت اهانت به پیامبر(ص)
هراس از گرایش ملت‌های آزاده جهان به اسلام است
اعضای انجمن‌های دانش‌آموزی، بیانیه‌ای در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام صادر کردند. به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، در بخشی از این بیانیه آمده است:«باز هم در جهان غرب اتفاقات و حوادثی رقم خورد که اوج تناقض و تضاد فکری و عملی سردمداران آن را نشان داد. آنچه در انتشار کاریکاتورهای وقیحانه مجله شارلی ابدو رقم خورد و همراه با واکنش و حمایت رئیس‌جمهور بی‌عقل و ماجراجوی فرانسه شد اوج وقاحت را در دشمنی ایشان با اسلام نشان داد. آنها نشان دادند آنقدر از اسلام هراس دارند و آن را با منافع مادی خود در تضاد می‌بینند که حاضرند پیامبر صلح و رحمت را به شیوه‌ای متناقض نشان دهند و از این نمایش نیز دفاع نمایند تا مبادا ملت‌های آزاده جهان به سوی اسلام گرایش یابند. آنها می‌دانند که رسیدن صدای اسلام حقیقی به انسان‌ها می‌تواند نوای صلح و آرامش را طنین‌انداز نموده و دست مستکبران جهان را از‌گریبان ملت‌ها آزاد نماید. قطعا به خوبی می‌دانیم که پشت پرده این سخنان و واکنش‌ها صهیونیسم جهانی قرار گرفته است و این عروسک‌های خیمه‌شب بازی ملعبه دست آنها هستند. چگونه است که نقد به هولوکاست جرم تلقی می‌شود و توهین به پیامبر اکرم(ص) مورد تشویق واقع می‌شود؟
تاریخ نشان داده است که هر چه توهین به اسلام و پیامبر رحمت انجام شود نتیجه عکس داده و موج گرایش به اسلام بیش از پیش می‌شود و این همان معنای ضرب‌المثل «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» است.
تشکل انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ضمن محکومیت شدید این اقدام موهن که پروژه‌ شکست خورده صهیونیستی به شمار می‌رود، ضمن اعلام آمادگی برای دفاع فداکارانه از اهداف و آرمان‌های پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (صلی‌الله علیه‌وآله‌و‌سلم) از دستگاه دیپلماسی کشور درخواست واکنش و اقدام جدی‌تر را در راستای تنبیه اهانت کنندگان و جلوگیری از اقدامات بعدی آنان را دارد.»