kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۴۴۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد

بارش شدید باران همراه با کاهش 6 تا 9 درجه‌ای دما در شمال کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن‌اشاره به بارش شدید باران در شمال کشور طی امروز و فردا، گفت: دمای هوا درسواحل دریای خزر، اردبیل و شمال شرق کشور بین ۶ تا ۹ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.




صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: امروز بارش باران در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی دور از انتظار نیست همچنین طی روز جمعه (۲ آبان) فعالیت سامانه بارشی محدود به استان خراسان شمالی و شمال شمال خراسان رضوی می‌شود.
ضیاییان با بیان اینکه از امروز تا جمعه در سواحل دریای خزر، اردبیل و شمال شرق کشور دمای هوا بین ۶ تا ۹ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، گفت: کاهش دما در شرق کشور، بخش‌هایی از جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز حدود ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهارداشت: از امروز تا دوشنبه هفته آینده (۵ آبان) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت که سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود.
ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران نیز گفت: آسمان تهران امروز (۱ آبان) صاف در بعضی ساعات همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۲ آبان) نیز صاف و در بعضی ساعات همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.