kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۴۳۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳

دستگیری 4 دلال بزرگ ارز در فضای مجازی

رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری 4 دلال بزرگ ارز در فضای مجازی خبر داد و گفت: متهمان با خرید و فروش ارز غیرقانونی موجب نوسانات قیمت بازار ارز و سیر صعودی قیمت‌ها شده بودند.




 سرهنگ کارآگاه علي ولي پور گودرزي در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در رصدهای اطلاعاتی در فضاي مجازي، مشخص شد که 4 تن از کاربران فضای مجازی با فعالیت‌های ارزی در فضای مجازی نقش عمده‌ای در تعيين قيمت وگراني‌ها و نوسانات قیمت ارز دارند که شناسايي و دستگیری آنها در اختیار تیمی از کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: در بررسي به عمل آمده مشخص شد اين گروه‌ها با تاسیس اتاق‌هایی در فضای مجازی در حوزه معاملات فردایی و کاغذی طلای آب شده و نرخ‌دهی بازار فعالیت دارند. این مقام انتظامی با‌اشاره به اینکه در این تحقیقات پلیسی 4 فرد فعال در فضای مجازی شناسایی شدند، تصریح کرد: در ادامه تحقیقات، هویت این افراد شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی هر 4 متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.
رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خاطر نشان کرد: علیرغم افزایش ۱۰ دلاری انس جهانی طلا‌، دستگیری اعضای این باند تاثیر فاحشی بر کاهش تقاضای معاملات فردایی و ریزش محسوس قیمت طلا و سکه داشته است.