kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲

توئیت عجیب سخنگوی دولت اصلاحات درباره علت سقوط بورس



  همزمان با روند نزولی بورس، سخنگوی دولت موسوم به اصلاحات هم پیام سؤال‌برانگیزی درباره علت سقوط بورس منتشر کرد که با انتقاد سهامداران مواجه شد.
به گزارش خبرنگار ما، دماسنج بازار سرمایه در ادامه روند نزولی خود یک بار دیگر مرز روانی یک میلیون و 500 هزار واحد را از دست داد و در پایان معاملات دیروز با کاهش قابل توجه 51 هزار و 727 واحدی به رقم یک میلیون و 462 هزار و 545 واحد رسید. همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن با کاهش پنج هزار و 711 واحدی، به رقم 400 هزار و 726 واحد رسید. سقوط اخیر بورس که از 20 مردادماه آغاز شده است، به فاصله اندکی پس از دعوت صریح رئیس‌جمهور برای حضور مردم در بورس اتفاق افتاد. حسن روحانی در اظهاراتی، از مردم خواسته بود که دارایی خود را به بورس بسپارند.
خط و نشان بورسی
اما همزمان با روند نزولی بازار سرمایه در هفته جاری تشکیل صف‌های فروش در اکثر نمادها، سخنگوی دولت اصلاحات با انتشار پیامی عجیب، علت سقوط بورس را ناشی از تهدید رئیس‌جمهور به اعدام اعلام کرد! این پیام در حقیقت ادعا می‌کرد که نتیجه انتقاد از رئیس‌جمهور، چیزی جز منفی کردن بورس نخواهد بود.
عبداله رمضان‌زاده که در دولت دوم خاتمی، دبیر و سخنگوی هیئت دولت بود و از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت به‌شمار می‌رود، با انتشار پیامی عجیب در توییتر اعلام کرد: «در مملکتی که رئیس‌جمهور تهدید به اعدام می‌شود انتظاری جز سقوط بورس دارید»؟ این اظهارات سؤال‌برانگیز، در واکنش به اظهارات مجتبی ذوالنوری، یکی از نمایندگان مجلس بود که با لحن غیر متعارفی، نسبت به سخنان تحریف‌آمیز حسن روحانی درباره ماجرای صلح امام حسن(ع) انتقاد کرده بود. هر چند پیش از این برخی از اظهارات در میان اهالی بورس درباره ریزش دستوری بازار دست به دست شده و سر و صدای زیادی به پا کرده بود، اما این بار اعلام این موضوع از سوی جریان رسانه‌ای نیابتی خارج نشین که معمولا برخی اظهارات ناگفتنی همکاران داخلی خود را منتشر می‌کنند، رنگ و بوی دیگری داشت. گروهی از سرمایه‌گذاران حاضر در بورس، عرضه‌های سنگین و خارج از عرف سهام از سوی سهامداران حقوقی و ریزش عجیب بازار در هفته‌های گذشته را بی‌ارتباط با ماجرای طرح استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس و انتقاد نمایندگان از وی نمی‌دانستند ولی تا به حال این‌قدر جدی به این موضوع نپرداخته بودند.
البته بسیاری از سهامداران پس از انتشار توئیت رمضان زاده با انتقادات فراوان از این پیام در فضای مجازی،خواستار حمایت دولت از بورس طبق وعده‌های پیشین خود شدند.