kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲

کرونا در جهان 40 میلیونی شد

شیوع ویروس کرونا در جهان با سرعت هر چه تمام همچنان ادامه دارد و بر اساس آخرین داده‌های وبگاه «ورلد امتر» تعداد مبتلایان به این ویروس، از مرز 40 میلیون نفرفرا‌تر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از یک میلیون و 110 هزار نفر رسیده است. کشورهاي آمريکا، هند و برزيل همچنان در صدر بيشترين تعداد مبتلايان قرار دارند.




در اروپا اکثر کشورهای این قاره محدودیت‌های کرونایی را دوباره وضع کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، روز شنبه به طور جدی از شهروندانش خواست روابط اجتماعی خود را تا حداکثر ممکن کاهش دهند و همچنین آنها را تشویق کرد در خانه‌های خود بمانند. مرکل در حالی این سخنان را بیان کرد که شیوع کرونا در آلمان افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. صدراعظم آلمان گفت: «از هر سفر یا شرکت در مراسمی که واقعا ضروری نیست بپرهیزید. لطفا در صورت امکان در خانه‌ها و محل اقامت خود ‏بمانید». براساس آمار رسمی که روز شنبه منتشر شد‏، در آلمان‏، طی روز جمعه‏، ۷۸۳۰ مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است. این آمار از آغاز شیوع کووید ۱۹ در این کشور‏‏، بی‌سابقه بوده است. شمار قربانیان کرونا نیز در این کشور ۹۷۶۷ نفر است.
ابتلای وزیر خارجه اتریش به کرونا
با تشدید شیوع کرونا در کشورهای اروپایی، منابع خبری از مثبت شدن تست کرونای« شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش، خبر دادند. بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه اتریش دیروز اعلام کرد علیرغم آنکه تست کرونای شالنبرگ مثبت اعلام شده، اما هنوز هیچ علائمی را در این خصوص بروز نداده است و در قرنطینه خانگی به سرمی‌برد.طبق این گزارش، وزیر خارجه اتریش روز چهارشنبه هفته گذشته در نشست شورای وزرا و جلسه عمومی شورای ملی حضور یافته است که البته ظاهراً در این جلسات از ماسک استفاده کرده بود.رسانه‌های محلی گزراش کرده‌اند که تمامی اعضای دولت به واسطه ارتباط با شالنبرگ مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.ابتلای وزیر خارجه اتریش به کرونا در شرایطی صورت گرفته است که گزارش‌ها در هفته‌ها و روزهای اخیر حکایت از تسریع شیوع کرونا در کشورهای اروپایی دارد.سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد که کشورهای اروپایی طی هفته گذشته بیش از ۷۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده‌اند که بالاترین آمار از زمان آغاز همه‌گیری کرونا به شمار می‌آید.
نرخ بالای فوتی‌های سیاه پوست در آمریکا
در آمریکا مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های این کشور اعلام کرد که نرخ مرگ‌ومیر میان لاتین‌تبارها و سیاه‌پوستان آمریکایی مبتلا به کرونا در این کشور بالاتر از نسبت جمعیت آنهاست. بر اساس تحلیل مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا بیش از ۱۱۴ هزار آمریکایی بین ماه‌های می‌تا آگوست(اردیبهشت تا مرداد) به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که ۲۴ درصد آنها را لاتین تبارها تشکیل می‌دهند این در حالی است که لاتین تبارها ۱۸ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.از سوی دیگر در حالی که سیاه‌پوستان تنها ۱۲.۵ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند اما تقریبا ۱۹ درصد از قربانیان کرونا طی بازه چهار ماه مذکور سیاه‌پوست بودند. رئیس‌جمهور آمریکا نیز در تجمع انتخاباتی خود در ایالت فلوریدا بار دیگر در اظهار نظری ثابت نشده مدعی شد که حتی بدون واکسن هم همه‌گیری کرونا در حال پایان یافتن است. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد روز شنبه (به وقت تهران) مدعی شد که دولت وی بسیار خوب همه‌گیری کرونا را مدیریت کرده و تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور بر خلاف اروپا در حال کاهش است.وی که در تجمع انتخاباتی خود در شهر «اوکالا» در ایالت فلوریدا صحبت می‌کرد، با ذکر ادعایی اثبات نشده گفت: «حتی بدون واکسن هم، همه گیری کرونا در حال پایان یافتن است».ترامپ گفت که فردا رسانه‌ها این جمله وی را به عنوان تیتر خود انتخاب می‌کنند چون رسانه‌ها دیوانه هستند.