kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۰۵۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
آمریکا

افزایش جرم و جنایت در سیستم حمل‌ونقل عمومی

بنابر اعلام مقامات محلیِ نیویورک، تعداد قتل‌هایی که در سیستم حمل‌ونقل عمومیِ این شهر صورت گرفته، نسبت به سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) در بازه زمانی مشابه سه برابر شده است.



به گزارش ایسنا، با افزایش میزان جرایم در نیویورک بیش از ۱۲ تن از اهالیِ آن در آخر هفته گذشته در حوادث جداگانه‌ای مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.
به گفته اداره پلیس نیویورک، دو مرد که آخر هفته گذشته کشته شدند، هر دو ۲۶ ساله و در اثر شلیک گلوله در دو تیراندازی جداگانه در منهتن جان خود را از دست دادند.
گزارش‌ها حاکیست یک جوان ۲۸ ساله در ارتباط با این قتل‌ها دستگیر و یک اسلحه نیز در محل کشف شده ‌است.
بر اساس اطلاعات جدید اداره پلیس نیویورک، در ماه گذشته در مقایسه با سپتامبر ۲۰۱۹، حوادث تیراندازی ۱۲۷ درصد افزایش یافته و آمار قتل‌ها نیز افزایش ۴۰ درصدی داشته ‌است.
همچنین بر اساس یک تحلیل تازه، آمار آدم‌کشی و قتل در شبکه حمل‌ونقل نیویورک در بالاترین سطح در شش سال اخیر بوده‌ است.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، میزان استفاده از متروی نیویورک به ۳۰ درصد سطح قبل از همه‌گیری کاهش یافته و تعداد جرایم کلی گزارش شده نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته اما با وجود کاهش سطح کلی جرایم، افزایش آمار برخی از انواع جرم‌ نگران‌کننده شده است.
برای مثال افزایش ۱۶ درصدی سرقت‌ها، افزایش ۲۴ درصدی در تخریب اموال عمومی و افزایش ۲۰۰ درصدی قتل‌ها در این دوره قابل مشاهده بوده‌ است. بنابر گزارش‌ها در سال جاری میلادی 6 نفر در سیستم حمل‌ونقل نیویورک کشته شده‌اند در حالی‌که این رقم در سال ۲۰۱۹ دو نفر بوده است.