kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۰۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
ظریف در مراسم رونمایی از کتاب‌ جهان اسلام:

کودک‌کشی در غزه سیاست ملی رژیم صهیونیستی است

وزیر امور خارجه گفت: رژیم صهیونیستی با ددمنشی وحشیانه، کودک‌کشی و پیرمردکشی را به عنوان یک سیاست ملی دنبال می‌کند.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم رونمایی از مجموعه کتاب‌های 8 جلدی جهان اسلام به قلم سرلشکر یحیی صفوی، اظهار داشت: امروز جهان اسلام با واقعیت تلخی روبرو شده که در درون این مجموعه عظیم و قدرتمند حرکت‌های ضد اسلامی به اسم اسلام بذر برادرکشی و تفرقه را در میان ملت‌های اسلامی می‌افکند و جنایات وحشیانه‌ای را در عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، نیجریه و دیگر کشورهای اسلامی دامن می‌زند و تفرقه را بین مسلمانان به شکل یک فتنه شکل می‌دهد.
وی افزود: همزمان با ددمنشی وحشیانه رژیم صهیونیستی که در غزه کودک‌کشی و پیرمردکشی را به عنوان یک سیاست ملی دنبال می‌کند و مسلمانان ناچارند در برابر این جرم و جنایت به سازمان‌های بین‌المللی پناه ببرند که سابقه‌ای جز سکوت در برابر جنایات این رژیم نداشته است در چنین شرایطی توجه به توانمندی‌های جهان اسلام و درک واقعی از توانمندی‌های مسلمانان ضروری است.
ظریف تصریح کرد: امروز در یک شرایط ویژه بین‌المللی قرار داریم و دنیا در حال گذر از یک نظام دو قطبی به یک نظام جهانی جدید است و تمامی بازیگران و کنشگران همه تلاش، توان، ابتکار، علم و نظریه‌پردازی خودشان را بر این معطوف می‌کنند که جهان آتی را بر اساس منافع خود تعیین کنند.
ظریف در ادامه تصریح کرد:‌در این شرایط حساس درک صحیح از شرایط جهانی و خودباوری مبتنی بر شناخت واقع‌بینانه از توان فردی؛ ملی و جهان اسلامی می‌تواند یک وضعیت ویژه برای تاثیرگذاری ایجاد کند. توان تاثیرگذاری امروز دیگر مبتنی بر توانمندی‌های کلاسیک قدیمی نیست و نیاز است که تمام منابع قدرت خود را بشناسیم تا بتوانیم در این مرحله گذرا نظام جدید را بر اساس اهداف و آرمان‌های خود شکل دهیم.
وزیر خارجه تاکید کرد: امروز در جهان هزینه‌های زیادی برای پژوهش در این مسیر صورت می‌گیرد. زیرا ترسیم آینده بر شکل‌گیری آینده نقش دارد و نظریه‌ها معطوف به یک دیدگاه منبعث از قدرت است و ما نیز چاره‌ای جز این نداریم که در مسیر ترسیم واقعی آینده بر اساس اهداف خود تلاش کنیم.
ظریف در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اگر به ندای امام (ره) و مقام معظم رهبری و وحدت‌خواهان جهان اسلام به صورت جدی توجه می‌کردیم و نه به صورت شعار و آن را به صورت عملی دنبال می‌کردیم امروز گرفتار فاجعه غزه، داعش، افراط، ترور و خشونت در میان مسلمانان و سکوت در برابر تجاوزات به حریم مسلمانان نبودیم.
وی در پایان تاکید کرد: هدف نهایی وحدت باید از خود ما در ام‌القرای جهان اسلام شروع شود و باید متحد شویم و به این هدف عظیم درک پیدا کنیم.
باید به جنایات جنگی رژیم اسرائیل رسیدگی شود
ظریف همچنین در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد که دوشنبه در تهران برگزار می‌شود اظهار داشت: این جلسه با پیگیری جمهوری اسلامی ایران در دفتر جنبش در نیویورک صورت می‌گیرد و امروز این کمیته در حد وزرای خارجه تشکیل جلسه خواهد داد.
ظریف با ناکافی خواندن تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: جنایات جنگی این رژیم در غزه جدی است و باید در دادگاه بین‌المللی به آن رسیدگی شود.
وزیر امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران برای پایان دادن به این جنایات تمام تلاش دیپلماتیک خود را به کار می‌گیرد.
سردار صفوی:جهان اسلام
 ظلم‌های آشکار غرب را تحمل نمی‌کند
سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم رونمایی از 8 جلد کتاب جهان اسلام که تالیف خود وی است اظهار داشت: امروز جهان در مقطع حساس و بحرانی در تاریخ بشریت قرار گرفته در جهان اسلام در حال یک گذار ژئوپلیتیک است.
صفوی اظهار داشت: این سوال پیش می‌آید که چرا حوادث 13 سال اخیر در کشورهای اسلامی، در آمریکا و اروپا رخ نمی‌دهد و آیا بازتاب این حوادث متوجه قدرت‌های بزرگ نمی‌شود.
وی افزود: تهدیدات دولت آمریکا متوجه یک کشور یا دولت اسلامی نیست متوجه همه کشورهای اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: راه نجات کشورهای اسلامی هماهنگی و همکاری با یکدیگر و تشکیل ائتلاف‌های منطقه‌ای و جهانی براساس منافع مشترک است.
صفوی خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی با تکیه بر عوامل توانمندسازشان می‌توانند زمینه‌ساز تشکیل یک قطب قدرتمند جهان اسلام در قرن 21 باشند که این امر نیازمند عزم و اراده ملت‌ها و شجاعت و استقامت رهبران سیاسی کشورهای اسلامی است.
دستیار و مشاور ارشد فرمانده کل قوا افزود: جهان اسلام امروز در نقطه عطف راهبردی قرار گرفته و ملت‌های مسلمان ظلم‌های آشکار و دموکراسی غرب را دیگر تحمل نمی‌کنند.
به گزارش فارس، مجموعه کتاب‌های 8 جلدی «جهان اسلام» تالیف سید یحیی (رحیم) صفوی استاد دانشگاه و دستیار ارشد فرماندهی معظم کل قوا با حضور جواد ظریف وزیر امورخارجه، سردار جزایری، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و مجلس، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، محسن رفیق‌دوست وزیر سپاه در ایام دفاع مقدس و جمعی از سفرای کشورهای اسلامی در مرکز پژوهش‌های وزارت خارجه رونمایی شد.