kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۰۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷

شبه‌نظامیان در لیبی تاسیسات سوخت پایتخت را به آتش کشیدند

شبه‌نظامیان فعال در لیبی تاسیسات ذخیره سوخت پایتخت را به آتش کشیدند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، در ادامه ناآرامی‌های داخلی در لیبی، تاسیسات ذخیره سوخت طرابلس به آتش کشیده شد. این حمله آتش‌سوزی گسترده‌ای را باعث شد و دود غلیظی فضای منطقه را پوشاند، به طوری که از کیلومترها قابل مشاهده بود.
پیش از این شبه‌نظامیان بر بخش‌های وسیعی از شهر بنغازی مسلط شده‌اند. به گفته ناظران، احتمالا به زودی طرابلس تحت کنترل افراد مسلح درخواهد آمد. به همین خاطر، تاکنون اکثر دیپلمات‌های غربی و حتی آفریقایی لیبی را ترک کرده‌اند.
در بنغازی نظامیان طرفدار «خلیفه حفتر» ژنرال شورشی توسط شبه‌نظامیان «انصار‌الشریعه» شکست خورده‌اند و در پایتخت هم حملات متمرکز و منسجمی از جانب ارتش علیه شبه‌نظامیان صورت نمی‌گیرد. به نظر می‌رسد شکست حفتر در بنغازی تاثیرات منفی و مخربی بر طرفدارانش در طرابلس گذاشته است.
در همین حال، برخی از شبه‌نظامیان اسلامگرا در لیبی اعلام کرده‌اند که با گروه داعش فعال در سوریه و عراق متحد بوده و قصد ایجاد «دولت اسلامی» در لیبی را دارند. در صورت سقوط لیبی به دست تکفیری‌ها، احتمالا هلالی از عناصر القاعده و تندروها در منطقه شکل می‌گیرد. این هلال از تونس آغاز شده و از کشورهای لیبی، مصر، سوریه و عراق می‌گذرد و در افغانستان پایان می‌یابد.
خبر دیگر اینکه، انگلیس برای تخلیه اتباع خود، یک فروند کشتی نظامی را وارد آب‌های لیبی کرد.