kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۶۶۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
رئیس جمعیت هلال‌احمر‌:

حساب ۳ نفر از افراد صاحب نفوذ در جریان کمک‌های کرونایی مسدود شد‌

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: در جریان کمک‌های نقدی شیوع کرونا حساب سه نفر از افراد ذی‌‌نفوذ با دستور دادستان مسدود شد.



به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، کریم همتی دیروز در جلسه فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: در جریان شیوع کرونا 85 میلیارد تومان کمک غیرنقدی و 37 میلیارد تومان نیز کمک نقدی به هلال‌احمر کمک شد.
وی عنوان کرد: تعدادی افراد حقیقی نیز در این دوران افتتاح حساب داشتند و پول نقد جمع‌آوری کرده بودند که دادستان بر اساس قانون همه حساب‌ها را مسدود کرد و سه حساب مربوط به افراد ذی‌نفوذ بود که با وجود تماس‌های بسیار تا چند روز پیش حساب آنها باز نشد و با افراد این‌چنینی برخورد قضایی می‌شود.
همتی با‌ اشاره به اینکه کرونا بعد از جنگ تحمیلی اولین اتفاقی بود که بیشترین همدلی را بین مسئولان ایجاد کرد گفت: به دستور رئیس‌جمهور مبلغ مناسبی برای تقویت موجودی انبارها در نظر گرفته شد که بخشی تا پایان پاییز و بخشی دیگر تا پایان دی ماه به انبارهای کل کشور تزریق می‌شود هرچند کافی نیست اما این میزان با شرایط اقتصادی کشور امیدوارکننده است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: از 24 فروند بالگرد هلال‌احمر 8 فروند زمین‌گیر است که مبالغی برای تعمیر قطعات در نظر گرفته شده که همزمان با انبارها به روز شوند. وی افزود: درخواست خرید 900 خودروی امدادی و عملیاتی داده شد که بعد از 15 سال هیئت دولت با آن موافقت کرد در فصل پاییز بخشی از این خرید انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه ایده‌های خانه‌های هلال چند سال پیش توسط مقام معظم رهبری مطرح اما بعد در اجرا متوقف شده بود عنوان کرد: 38 هزار خانه هلال در کل کشور و مناطقی که دهیاری وجود دارد راه‌اندازی می‌شود که 1400 مورد آماده شده و در مجموع تا پایان این دولت 5000 مورد آماده می‌شود.  همتی بیان کرد: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با 40 پادگان در 17 استان 30 ساعت از مدت خدمت سربازان به آموزش کمک‌های اولیه هلال‌احمر پرداخته می‌شود و این موضوع ما را امیدوار می‌کند که در آینده نیروهای آموزش دیده حضور دارند.