kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۳۰۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
رهبر انقلاب:

حجت‌‌الاسلام والمسلمین ممدوحی عالمی ‌انقلابی و وارسته بودند

حضرت آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای با صدور پیامی ‌درگذشت عالم با فضیلت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسن ممدوحی را تسلیت گفتند.



متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم با فضیلت جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ حسن ممدوحی رضوان‌الله‌علیه را به خاندان و فرزندان گرامی ‌و به همه ارادتمندان و شاگردان و مستفیدان از آن بزرگوار تسلیت عرض می‌کنم. ایشان عالم انقلابی و وارسته‌ای بودند که سال‌ها در خدمت تبیین و نشر معارف اسلامی تلاش و مجاهدت کردند. امید است این پرونده‌ عمل صالح، مقبول حضرت حق متعال و موجب علو درجات آن مرحوم گردد. رحمت و رضوان الهی را برای ایشان مسألت می‌کنم.
سید علی خامنه‌ای
۳ مهر ۱۳۹۹
پیکر آیت‌الله ممدوحی
 در حرم حضرت معصومه(س)
به خاک سپرده شد
مراسم تشییع، اقامه نماز و خاک‌سپاری پیکر عالم با فضیلت آیت‌الله شیخ حسن ممدوحی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
پیکر مرحوم آیت‌الله شیخ حسن ممدوحی پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله نوری همدانی در حرم حضرت فاطمه معصومه‌(س) به خاک سپرده شد.
آیت‌الله نوری همدانی در حاشیه مراسم خاکسپاری این عالم ربانی با تسلیت ارتحال ایشان به حوزه‌های علمیه و طلاب علوم دینی گفت: آیت‌الله ممدوحی در ردیف افراد کم نظیر به لحاظ علمی‌، تعهد، فقاهت و تفکر انقلابی بودند و در بالاترین سطوح علمی ‌قرار داشتند.
وی این عالم مجاهد را از خدمتگذاران صدیق انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه برشمرد که همواره برای ‌تربیت شاگردان و نشر معارف اسلامی تلاش فراوان داشت.
حجت‌الاسلام محمدی عراقی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم آیت‌الله ممدوحی را از شاگردان برجسته حوزه علمیه قم معرفی کرد و افزود: ایشان به لحاظ علمی ‌در بالاترین رتبه قرار داشتند و در صحنه‌های مبارزاتی و سیاسی مختلف همواره در جهت تحقق آرمان‌های امام‌راحل، رهبری معظم و انقلاب اسلامی گام بر می‌داشتند.
 آیت‌الله ممدوحی، استاد برجسته حوزه علمیه، عضو جامعه مدرسین و نماینده مردم کرمانشاه در دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری بودند که پس از تحمل یک دوره بیماری در شامگاه روز سه‌شنبه اول مهرماه و در سن ۸۱ سالگی دارفانی را وداع گفت.
مرحوم آیت‌الله ممدوحی علاوه‌بر تلاش و ممارست علمی ‌فراوان در راه‌ ترویج معارف اسلامی و تدوین آثار متعدد دینی و فرهنگی و شاگردان بسیاری در حوزه علوم اسلامی‌تربیت کردند.
ایشان از مبارزین دوران قبل پیروزی انقلاب اسلامی علیه رژیم ستم شاهی بودند و پس از انقلاب همواره در مسیر انقلاب و رهبری گام برداشتند و با شناخت از هجمه‌های فرهنگی به خنثی کردن شبهه‌های مارکسیسم و کمونیسم و تلاش برای آشنایی جوانان با مبانی اسلام و نقد دیدگاه‌های مکاتب التقاطی پرداختند.
یک روز عزای عمومی در کرمانشاه
اعلام شد
به گزارش خبرگزاری مهر، در پی رحلت آیت‌الله ممدوحی عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده سابق مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری دیروز جمعه چهارم مهر ماه از سوی آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و استاندار در کرمانشاه عزای عمومی اعلام شد.
مجلس ختم آن فقید مجاهد امروز (شنبه پنجم مهرماه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ صبح) در حوزه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه واقع در بلوار طاقبستان از سوی امام جمعه کرمانشاه، استاندار، جامعه روحانیت، ائمه جمعه، نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری و مجمع نمایندگان استان و شهردار و اعضای شورای شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.