kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
940 هزار نفر هم جان باخته‌اند

شمار مبتلایان به کرونا در جهان به مرز 30 میلیون نفر رسید!

شیوع جهانی ویروس کرونا با سرعت ادامه دارد و بر اساس آخرین گزارش‌ها شمار مبتلایان در سراسر دنیا در آستانه ورود به 30 میلیون نفر است!

علی‌رغم تلاش گسترده صدها دانشگاه و پژوهشگاه و شرکت دارویی در سراسر جهان، ویروس کرونا همچنان در جهان می‌تازد. بر اساس آخرین داده‌های وبگاه «ورلد امتر» شمار مبتلایان به این ویروس تا عصر دیروز به 29 میلیون و 762 هزار نفر رسید و شمار فوتی‌ها نیز به 940 هزار نفر رسیده و با این حساب اوایل هفته آینده شمار مبتلایان به 30 میلیون خواهد رسید.
200 هزار فوتی فقط در آمریکا
در آمریکا نیز شیوع این ویروس منحوس با سرعت ادامه دارد. دیروز شمار فوتی‌های کرونا در این کشور بر اساس داده‌های ورلد امتر از 200 هزار نفر فراتر رفت و شمار مبتلایان نیز به 6 میلیون و 788 هزار نفر رسید. در این کشور ترامپ که به شدت در تلاش است تا قبل از انتخابات در سوم نوامبر(13 آبان) شرایط را به نفع خود تغییر دهد روز سه شنبه در مصاحبه‌ای با یک شبکه آمریکایی مدعی شد که واکسن کرونا سه تا چهار‌ هفته دیگر در کشورش آماده خواهد شد! به نوشته خبر‌گزاری «اسپوتنیک»، ترامپ در مصاحبه‌ با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» در این خصوص گفت: «اگر حقیقت را بخواهید، شاید سال‌ها طول می‌کشید تا دولت پیشین به دلیل سازمان غذا و دارو و گرفتن تمام تأییدیه‌ها، یک واکسن را ارائه کند. [اما] ما چند هفته دیگر، می‌دانید سه چهار هفته دیگر به آن دست خواهیم یافت». از سوی دیگر «فرانسیس کولینز»، مدیر مؤسسه ملی بهداشت آمریکا هفته گذشته گفت پیش‌بینی اینکه آمریکا تا سوم نوامبر، یعنی زمان بر‌گزاری انتخابات آمریکا به واکسن کرونا دست یابد غیر ممکن است، اما وی ابراز امیدواری کرد که واکسن کرونا تا پایان سال ۲۰۲۰ آماده شود. دموکرات‌ها نیز نگران هستند سازمان غذا و داروی آمریکا مجبور شده به ساخت یک واکسن سرعت بدهد و در نتیجه از میزان تأثیر آن بکاهد!
از سوی دیگر بر اساس بررسی‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا طی‌ ماه‌های ژانویه تا فوریه (دی و بهمن) ۷۸ درصد از میزان مرگ و میر‌های ناشی از ویروس کرونا، در میان اقلیت‌های نژادی آمریکا که سنی کمتر از ۲۱ سال داشته‌اند، به ثبت رسیده است. به نوشته وبگاه روزنامه «دیلی صاباح»، بر اساس این مطالعه، از میان ۱۲۱ مورد فوتی ثبت شده بر اثر این ویروس کشنده، ۴۵ درصد را بومیان آمریکای لاتین، ۲۹ درصد را سیاهپوستان و ۴ درصد دیگر را نیز شهروندان آمریکایی‌-هندی‌ و بومیان ایالت آلاسکا به خود اختصاص داده‌اند.
نتایج عجیب نظرسنجی پیو
از سوی دیگر براساس نظرسنجی انجام شده، وجهه و تصویر بین‌المللی آمریکا از زمان روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ
آسیب دیده اما امسال با شیوع کرونا به پایین‌ترین حد خود رسیده است.  براساس این نظرسنجی که موسسه پیو آن را انجام داده دورانی که در آن آمریکا در بین دوستان و متحدان خود مشتاقان و علاقه‌مندان زیادی داشت گذشته است. این بررسی نشان می‌دهد که در حال حاضر تنها 41 درصد انگلیسی‌ها دیدگاه مطلوبی نسبت به آمریکا دارند. در فرانسه 31 درصد و در آلمان 28 درصد چنین دیدگاهی نسبت به آمریکا دارند.دلایل اعتبار پایین آمریکا به عنوان قدرت رهبری در غرب فراوان است، اما نحوه مدیریت بحران کرونا نقش مهمی را در این راستا ایفا می‌کند. اکثر قریب به اتفاق شرکت کنندگان در این نظرسنجی درباره مدیریت ترامپ در بحران کرونا نظر منفی داشتند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که شهروندان کشورها حتی نسبت به رئیس‌جمهور آمریکا دیدگاه منفی‌تری نسبت به خود آمریکا دارند. به طور میانگین 83 درصد
شرکت کنندگان در نظرسنجی پیو به دونالد ترامپ بی‌اعتمادند. بیشترین بی‌اعتمادی به ترامپ در بین شهروندان اروپای مرکزی و غربی وجود دارد که از هر 10 نفر 9 نفر به ترامپ بی‌اعتمادند. در ژاپن 68 رصد شهروندان، در استرالیا 76 درصد چنین دیدگاهی دارند.
رکورد جدید در فلسطین اشغالی
آخرین آمارهای رسمی در فلسطین اشغالی نیز نشان می‌دهد همزمان با ثبت بیشترین میزان ابتلای روزانه به ویروس کرونا در این منطقه، شمار مبتلایان در سرزمین‌های اشغالی از 166هزار نفر عبور کرده است. وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نیز دیروز از ثبت بیشترین میزان ابتلا در یک روز خبر داد. این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده طی روز سه شنبه ۵,۵۲۳ نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. همچنین تعداد قربانیان کرونا در فلسطین اشغالی نیز، به ۱,۱۴۷ نفر رسیده است.