kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲

سوگواری قاتلان بین‌المللی به بهانه قصاص یک قاتل!

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی در کنار برخی کشورهای غربی خود را سوگوار قصاص قاتل یک شهروند ایرانی جا زده است که نگاهی به کارنامه وی و دوستانش واژه انسانیت را شرمنده می‌کند.


سرویس اجتماعی-

ساعت ۲۳ روز ۱۱ مردادماه سال ۹۷ بود که فردی از کارمندان سازمان آب منطقه‌ای شیراز در محله شاه‌داعی‌الله و مقابل منزل خود، با چاقو مورد ضرب و جرح قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.
مرحوم ‌ترکمان دارای دو فرزند دختر خردسال و یک پسر نوجوان بود.
پدر مرحوم ‌ترکمان پس از وقوع حادثه و حضور در مرجع انتظامی، اظهار داشت؛ فرزندش بعد از فراغت از امور شغلی در حال بازگشت به منزل بوده که با چاقو مورد ضرب و جرح قرار گرفته و در نهایت به جهت صدمات وارده جان خود را از دست داد. پزشکی قانونی هم ضمن معاینه از جسد مقتول، علت مرگ را خونریزی شدید متعاقب بریدگی عروق حیاتی گردن، در اثر اصابت جسم نوک تیز و برنده اعلام کرد.
تحقیقات درخصوص این پرونده قتل ادامه داشت تا اینکه با بازبینی فیلم دوربین مداربسته واقع در خیابان محل تعقیب مقتول، شخصی به نام «نوید افکاری» درخصوص این پرونده به‌عنوان متهم دستگیر شد.
بر اساس اطلاعات موجود در پرونده، متهم پس از دستگیری، در بدو تحقیقات اعلام می‌کند «مقتول را با برادرم تعقیب کردم و در حالی که من ‌ترک موتور نشسته بودم با چاقو اقدام به قتل مقتول کردم». همچنین متهمان پرونده در پلیس آگاهی و مرحله دادرسی با دست خط خود به تفصیل اقرار به جرم انتسابی کرده‌اند. علاوه ‌بر این، شاهدی که متهمان دقایقی بعد از قتل اقدام به تشریح ماجرا نزد وی کرده‌اند به صراحت ادای شهادت کرده است.
پس از انجام تحقیقات پیرامون متهم ردیف اول پرونده، مشخص می‌شود، نوید افکاری قصد ‌ترور یک بسیجی را نیز داشته، اما به لحاظ اینکه ‌تردد فرد مورد نظر به‌صورت نامنظم بوده، موفق به ‌ترور وی نمی‌شود.
نوید افکاری همراه برادر دیگر خود به نام حبیب افکاری در اغتشاشات سنوات قبل نیز شرکت داشته و برادر وی با استفاده از کاتر پای یکی از مأموران انتظامی ‌را مورد جرح عمدی قرار داده که بالغ بر ۲۰۰ بخیه خورده است.
اقدام به ایراد ضرب و جرح عمدی و سرقت اموال از دیگر سوابق متهم است.
صدور حکم قصاص
در نهایت، پرونده قتل مرحوم‌ترکمان با صدور قرار جلب به دادرسی و تنظیم کیفرخواست از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز نزد محاکم کیفری یک استان فارس ارسال و با ارجاع پرونده به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان رسیدگی‌های قضایی لازم شد. در شرایطی که علی‌رغم ادعا‌های مطرح شده، متهم نوید افکاری، دارای وکیل تعیینی در دادسرا بود و در دادگاه نیز دارای وکیل بوده است، پس از برگزاری دادگاه به‌صورت علنی، به شرح دادنامه مورخ ۱۴ مهرماه سال ۹۸، وقوع قتل توسط نوید افکاری محرز و از حیث مباشرت در ارتکاب قتل عمدی حکم به قصاص نفس نامبرده صادر شد که این حکم از سوی دیوان عالی کشور عینا تایید شد.
اما دوباره ابزار رسانه‌ای ‌اشرار و ‌تروریست‌ها وارد معرکه شدند و طبق معمول با عوض کردن جای جلاد و شهید و قلب واقعیت، در جهت مظلوم‌نمایی و تطهیر یک قاتل اقدام کردند. تطهیر قاتلان و بی‌گناه جلوه دادن‌اشراری که امنیت جانی مردم را تهدید کرده‌اند، یکی از کارویژه‌های تعریف‌شده برای رسانه‌های ضدانقلاب مانند «بی‌بی‌سی‌ فارسی» و «اینترنشنال» و... در اجرای پروژه تحریف وتحریم علیه جمهوری اسلامی ایران است.
شبه‌رسانه‌های معاند با سردستگی بی‌بی‌سی فارسی و اینترنشنال در این پروژه با کلید واژه «کشتی‌گیر» برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطب، به سراغ پرونده نوید افکاری رفتند؛ قاتلی که یک شهروند بیگناه را به طرز فجیعی به قتل رسانده بود.
رسانه‌های ضدانقلاب همچنین مدعی شکنجه متهمان پرونده شدند. این در حالی بود که بر اساس بررسی‌های انجام شده و اسناد موجود، بعد از اقرار نوید افکاری وکیل تعیینی وی مراجعه و اظهار داشته خانواده متهم مدعی شکنجه وی هستند. در همان روز در زمان تحقیقات بنابر تقاضای وکیل متهمان دستور اعزام آنها به پزشکی قانونی صادر تا چنانچه اگر اقرار تحت شکنجه بوده مراتب مجدداً مورد بررسی قرار گیرد؛ اما متهم در اداره آگاهی و در حضور وکیل تعیینی خود اعلام کرده که شکنجه نشده‌ام و به پزشکی قانونی نمی‌روم. این موضوع در رسیدگی دیوان عالی کشور نیز مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به عدم درخواست متهم منتفی تشخیص داده شده است که وکیل تعیینی متهم نیز به این موضوع اذعان دارد.
اما با وجود اقرار متهم به انجام قتل و انتشار سند اعلام وی مبنی بر شکنجه نشدن، رسانه‌های معاند در کنار برخی جریان‌های فعال در فضای مجازی با همراهی عده‌ای از سلبریتی‌ها شروع به ایجاد جو منفی علیه دستگاه قضایی کشور کردند. ماجرا وقتی جالب شد که قاتل فاسدی همچون ‌ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز با انتشار توئیتی به حمایت علنی از نوید افکاری پرداخت.
در گرماگرم این جریان رسانه‌ای و مجازی بود که انتشار فیلم بازسازی صحنه قتل مرحوم‌ترکمان به دست نوید افکاری و همراهی برادر وی و اعتراف صریح این قاتل به انجام قتل در کنار تشریح جزء به جزء این جنایت تا حد زیادی زبان رسانه‌های معاند و برخی جریان‌های مشکوک داخلی را دچار لکنت کرد.
اجرای حکم قصاص
اما سر انجام پس از گذشت بیش از دو سال از زمان وقوع قتل مرحوم‌ترکمان، 22 شهریور ماه جاری، حکم قصاص نوید افکاری با اصرار اولیاء دم با عنوان حق الناس و حق شخصی آنها به مرحله اجرا درآمد.
اما با اجرای حکم قصاص نوید افکاری به جرم قتل یک شهروند بیگناه ایرانی، یک‌بار دیگر خط رسانه‌ای و فشارهای نامتعارف دیپلماتیک علیه کشورمان فعال شد.
در کنار آمریکا، برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان و. .. اجرای این حکم قانونی قصاص را محکوم کردند. از همه مضحک‌تر  واکنش نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی بود که با ژست انسان دوستانه برای خانواده نوید افکاری پیام تسلیت صادر کرد!
کارنامه خونین مدعیان انسانیت
همه این واکنش‌ها در حالی است که نگاهی به کارنامه این مدعیان دروغین حقوق بشر، کارنامه‌ای مملو از جنایت علیه بشریت را پیش رو می‌گذارد.
کشور آلمان که حالا سفارت خانه آن در تهران گستاخانه پیام محکومیت قصاص یک قاتل را صادر می‌کند هنوز پاسخ روشنی به جنایت تحویل سلاح‌های کشتار جمعی و شیمیایی به رژیم جنایتکار صدام در جریان جنگ تحمیلی علیه ایران نداده است، بر اثر این جنایت، دست کشور آلمان به خون هزاران رزمنده و شهروند ایرانی و حتی عراقی قربانی جنایات صدام آلوده است.
فرانسه‌ای که اکنون با خشونت تمام شهروندان معترض خود را سرکوب می‌کند، و حال قصاص نوید افکاری را محکوم می‌کند، هنوز پاسخ جنایت کشتار عظیم مردم مسلمان و مظلوم الجزایر را نداده است. به گفته رئیس جمهوری الجزایر، استعمار فرانسه طی ۱۲۳ سال (۱۸۳۰- ۱۹۶۲) یعنی تا پیش از استقلال الجزایر بیش از پنج و نیم میلیون نفر یعنی نیمی‌از جمعیت آن زمان این کشور را در جریان «جنایاتی که مشمول مرور زمان نخواهد شد»، به قتل رسانده است.
رژیم‌ اشغالگر قدس طی چند دهه اخیر سفاکانه‌ترین جنایات را علیه مردم منطقه مرتکب شده است، اکنون چطور نخست‌وزیر آن می‌تواند برای قصاص یک قاتل‌اشک تمساح بریزد؟ جنایت کشتار بی‌رحمانه سه الی پنج هزار نفر در دو اردوگاه فلسطینیان پناهنده در صبرا و شتیلا در سال 1982 تنها یک نمونه از جنایات این رژیم جعلی است.
از سوی دیگر به شهادت رساندن مظلومانه دانشمندان هسته‌ای کشورمان به دست عوامل این رژیم داغی است که از قلب مردم ما پاک نمی‌شود؛ حال چطور نخست‌وزیر قاتلی همچون نتانیاهو به خود جرأت می‌دهد در جایگاه دلسوز مردم ایران بنشیند؟
آیا می‌توان تصاویر عیادت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از زخمی‌های داعشی که برای مداوا به سرزمین‌های‌ اشغالی منتقل شده بودند را فراموش کرد؟ مداوای  ‌تروریست‌هایی که به اعتراف هیلاری کلینتون (وزیرخارجه اسبق آمریکا در زمان اوباما) به دست آمریکا برای اجرای سیاست‌های غیرانسانی غرب ایجاد شدند و وحشیانه‌ترین جنایات را علیه مردم سوریه و عراق به نمایش گذاشتند.
در کنار اینها دولت آمریکا در شرایطی به خود اجازه دخالت در مجازات یک قاتل در کشورمان را می‌دهد که هنوز مردم ما عزادار سردار بزرگ خود حاج قاسم سلیمانی پرچمدار جهانی مبارزه با ‌تروریسم هستند که به دستور رئیس‌جمهور این کشور مظلومانه به شهادت رسید.
جنایت‌های دولت آمریکا علیه ملت ما در طول بیش از 70 سال گذشته بر کسی پوشیده نیست. آیا مردم ما جنایت همدستی آمریکا با رژیم بعث عراق علیه ایران در جنگ تحمیلی یا سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج ‌فارس و شهادت قریب 300 مسافر از جمله ده‌ها زن و کودک را فراموش می‌کنند؟
طی همین سال‌های اخیر در کنار کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم عراق، افغانستان و سوریه به دست  ‌تروریست‌های آمریکایی، چراغ سبز آمریکا و کشورهای اروپایی به رژیم قاتل سعودی در جنگ علیه مردم یمن و مشارکت در کشتار بی‌رحمانه کودکان این کشور را شاهد هستیم؛ آیا چنین جنایتکارانی شایسته دلسوزی برای یک قاتل یا گرفتن ژست انسان دوستی هستند؟  آیا چشم پوشی این دولت‌ها از اعدام شهروندان بیگناه در عربستان و بحرین اتفاقی است یا آنها همیشه حامی‌قاتلان هستند؟
جالب اینکه ‌ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در حالی با اعدام نوید افکاری مخالفت می‌کند که همین چند روز قبل در گردهمایی انتخاباتی‌اش در لاس وگاس با‌ اشاره به تیراندازی به دو پلیس در لس آنجلس، مهاجم را حیوان خطاب کرد و گفت: هر شخصی که پلیسی را بکشد مجازاتش اعدام است.
مردم ما دشمنان خود را
خوب می‌شناسند
مردم ما همچون همیشه متوجه نیرنگ و فریبکاری پنهان شده پشت حمایت پوشالی قاتلان بین‌المللی از یک قاتل و سوگواری مضحک آنها برای اجرای این حکم قصاص هستند، اما جا دارد برخی چهره‌های و سلبریتی‌های آلت دست دشمن دلایل این همه همسویی با دشمنان این کشور را توضیح دهند و بگویند حال که خود را دلسوز این قاتل نشان می‌دهند چرا از خانواده و فرزندان یتیم شده مرحوم‌ترکمان که پدرشان به دست نوید افکاری به قتل رسیده است حرفی نمی‌زنند؟!