kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۴۱۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
یک نماینده مجلس:

حقوق برخی فرهنگیان بازنشسته کمتر از ۲ میلیون تومان است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز حقوق ماهیانه برخی فرهنگیان بازنشسته کمتر از دو میلیون تومان است و افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم نداشته‌اند.



روح‌اله عباسپور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با انتقاد از میزان حقوق دریافتی فرهنگیان بازنشسته، اظهار داشت: برخی از بازنشستگان آموزش و پرورش که 15 سال قبل بازنشسته شده‌اند، هنوز افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم نداشته‌اند و نسبت به همان زمان، دریافتی ماهانه دارند.
عباسپور، افزایش نیافتن حقوق ماهانه برخی فرهنگیان متناسب با نرخ تورم را ظلمی در حق این قشر زحمتکش دانست و تصریح کرد: حقوق برخی فرهنگیان بازنشسته در حالی ثابت مانده که قیمت مسکن در ‌کوتاه‌مدت 6 برابر افزایش یافته است.
وی با تأکید بر اینکه برخی معلمان بازنشسته حقوق دریافتی ماهانه‌شان کمتر از دو میلیون تومان است، افزود: این وضعیت باید اصلاح شود، نباید یک معلم که همه عمر، سرمایه و جوانی‌اش را برای اعتلای نسل این کشور قرار داده، امروز از کمترین حقوق برخوردار باشد.
نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید عدالت در پرداخت حقوق‌‌ها رعایت شود، امروز بسیاری از اقشار نسبت به رعایت نشدن عدالت در پرداخت حقوق‌هایشان گلایه‌هایی را به نمایندگان مجلس دارند که واقعاً این گلایه‌ها به‌جاست و باید رسیدگی شود.