kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱
استقلال، تراکتورسازی و سپاهان هفته اول را با پیروزی پشت سر گذاشتند

توقف پرسپولیس مقابل نفت در گام نخست

توقف پرسپولیس و پیروزی تیمهای استقلال، تراکتورسازی و سپاهان مهمترین اتفاقات هفته نخست چهاردهمین دوره رقابت های لیگ برتر بود.

سرویس ورزشی-
توقف پرسپولیس و پیروزی تیمهای استقلال، تراکتورسازی و سپاهان مهمترین اتفاقات هفته نخست چهاردهمین دوره رقابت های لیگ برتر بود.
پرونده هفته نخست چهاردهمین دوره رقابت های لیگ برتر روز گذشته با برگزاری 5 دیدار بسته شد.در اولین بازی روز گذشته تیم های پدیده مشهد و ملوان بندرانزلی در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد به مصاف هم رفتند که در پایان دو تیم به تساوی بدون گل دست پیدا کردند. در دیگر دیدار دیروز تیم‌های فوتبال سایپا البرز و نفت مسجد سلیمان به تساوی بدون گل رضایت دادند. در این دیدار که به قضاوت تورج حق ورودی در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد، شاگردان مجید جلالی دو امتیاز خانگی را از دست دادند تا نفت مسجد سلیمان که اولین دیدار خود در لیگ برتر را پس از صعود از لیگ دسته اول برگزار کرد، با یک امتیاز به خانه برگردد.در اصفهان دیدار سپاهان اصفهان و پیکان با برتری دو بر صفر زردپوشان اصفهانی به پایان رسید. گلهای این دیدار را وریا غفوری روی پاس پریرا در دقیقه 20 و جواهیر سوکای که در بیست دقیقه پایانی به میدان آمده بوده در دقیقه 79 به ثمر رساندند. در این دیدار سپاهانی ها فرصت های گلزنی به مراتب بیشتری از مهمانشان داشتند و در مجموع بازی زیبایی از دو تیم ارائه شد.دراهواز جدال تیم های استقلال خوزستان و گسترش فولاد با تساوی یک – یک به پایان رسید. دراین بازی ابتدا گسترش فولاد روی گل به خودی بازیکن استقلال خوزستان به گل رسید اما در دقیقه 90 روح الله سیف‌اللهی بازی را به تساوی کشاندتا دو تیم امتیازات را تقسیم کنند.
در آخرین بازی هفته هم تیم های پرسپولیس و نفت تهران در ورزشگاه آزادی با هم دیدار کردند که این بازی در نهایت با تساوی یک – یک به پایان رسید. نیمه نخست این بازی را پرسپولیس بهتر آغاز کرد و در دقیقه 10 با ضربه آزاد تماشایی پیام صادقیان به گل اول رسید. بازی در نیمه نخست بیشتر در میانه های میدان دنبال می شد. پرسپولیس بیشتر از حریف توپ و میدان را در اختیار داشت اما با ترکیب جدید هجومی خود نمی‌توانست موقعیت خطرناکی روی دروازه نفت ایجاد کند. پاس‌های عمقی صادقیان به مهاجمان این تیم به ویژه رضا نوروزی نمی رسید و مشخص بود او و دیگر مهاجمان تیم یعنی عباس زاده و رضا و هادی نوروزی با هم هماهنگ نیستند. در دقیقه 25 غفلت مدافعان پرسپولیس پشت محوطه جریمه باعث شد غلامرضا رضایی به راحتی شوتزنی کند و سوشا مکانی هم در مهار این توپ ناموفق بود تا گل تساوی برای تیم میهمان به ثمر برسد.
در نیمه دوم برخلاف نیمه اول شاهد بازی جذابی از سوی دو تیم نبودیم؛ البته در این میان فرصت هایی نصیب دو تیم می شد اما در نهایت توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا پرسپولیس در گام نخست برابر نفت تهران متوقف شود.
پیروزی استقلال و تراکتورسازی
اما در نخستین روز برگزاری لیگ روز پنجشنبه تراکتورسازی در حضور 13 هزار و 500 هوادار خود با نتیجه دو بر یک قهرمان فصل گذشته یعنی فولاد خوزستان را شکست داد. تراکتورسازی ابتدا در نیمه نخست روی ضربه سر سامان نریمان جهان که با غفلت مدافعان فولاد زده شد، به گل نخست دست یافت. در نیمه دوم فولاد سعی در جبران گل خورده داشت و در دقیقه 74 روی ارسالی که با اشتباه حامد لک همراه شد، با ضربه سر یک مساریچ به گل تساوی دست یافت. لوسیانو ادینیو مهاجم برزیلی سابق مس کرمان که چند سال در این تیم درخشیده بود و به تازگی به تراکتورسازی پیوسته، در نیمه دوم وارد زمین شد توانست خیلی زود تاثیرگذاری خود را نشان دهد. او در دقیقه 82 با شوتی محکم و دیدنی گل دوم را برای میزبان به ثمر رساند تا هم نخستین 3 امتیاز را برای رسول خطیبی و تیمش کسب کرده باشد و هم خود را از هفته نخست محبوب تبریزی‌ها کند.
در یکی دیگر از دیدارهای پنجشنبه ، تیمهای صبای قم و ذوب آهن در قم به مصاف هم رفتند که میزبان موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد میهمان بگذرد. ایوب کلانتری و آمنیو آچیله برای صبا و مرتضی تبریزی برای ذوب آهن گلزنی کردند.
در آخرین بازی پنجشنبه نیز تیم‌های راه‌آهن و استقلال در ورزشگاه تختی به مصاف هم رفتند که این مسابقه در نهایت با نتیجه 2 بر یک به سود استقلال به اتمام رسید. رامین رضائیان در دقیقه 3 برای راه‌آهن و کرار جاسم و محمد قاضی در دقایق 56 و 74 برای استقلال گلزنی کردند. استقلال که تا حدودی از ترکیب بازیکنان جدیدش در جام شهدا رونمایی کرده بود، با چند تغییر نسبت به آن تورنمنت لیگ برتر را شروع کرد. حضور بازیکنانی مثل محسن فروزان و کرار جاسم از ابتدا در ترکیب استقلال چهره جدیدتری به آبی پوشان داده بود.