kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۷۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
نایب‌رئیس مجلس:

ارتباط امارات با رژیم صهیونیستی اعلام ارتداد از سوی این کشور است

سید امیرحسین قاضی‌زاده ‌هاشمی‌گفت: یکی از الزامات دین اسلام دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم است و وقتی کشور مسلمانی مثل امارات رسما با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار می‌کند در واقع ارتداد خود را اعلام کرده است.




توافق ننگین عادی‌سازی روابط بین امارات متحده عربی و دولت جعلی صهیونیستی که با طراحی و راهبری رژیم ‌تروریستی و ضدبشری آمریکا  طی روزهای گذشته علنی شده است، همچنان با واکنش شدید محافل سیاسی و رسانه‌ای جهان اسلام مواجه است و چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی و مقامات رسمی ‌کشورهای اسلامی این اقدام خائنانه را خنجری زهرآگین بر پیکر امت اسلامی به‌ویژه مقاومت و حقانیت ملت مظلوم مسلمان فلسطین قلمداد می‌کنند.
در همین رابطه سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی ‌نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگویی، با‌ اشاره به برقراری ارتباط بین امارات و رژیم صهیونیستی اظهار داشت:‌ اینکه یک کشور مسلمان مثل امارات رسما و علنا ارتباط خود با رژیم صهیونیستی را برقرار می‌کند در واقع یک نوع اعلام ارتداد از سوی این کشور است.
وی افزود: اسلام به‌عنوان یک دین یکسری باید‌ها و نباید‌ها و قواعد و الزامات خود را دارد و یکی از الزامات دین اسلام دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم است.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی امارات رسما ارتباط خود با اسرائیل را برقرار و آن را اعلام می‌کند در واقع این برقراری و اعلام ارتباط صدور یک بیانیه مبنی بر ارتداد این کشور است.
قاضی‌زاده خاطرنشان کرد:‌ البته امارات پیش از این هم به‌صورت پنهانی ارتباطات امنیتی سیاسی با رژیم صهیونیستی داشته و امروز این ارتباطات علنی شده است.
نایب‌رئیس مجلس اظهار داشت: طبق آمار گرفته شده ۸۵ درصد از مسلمانان جهان با رژیم صهیونیستی مخالف هستند و وقتی کشوری مثل امارات با این رژیم ارتباط برقرار می‌کند باید بداند برقراری ارتباط با این رژیم و کنش‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و... دیگر کشور‌ها با این کشور در ادامه تأثیر خواهد داشت.
امارات از پشت به قلب جهان اسلام خنجر زد
همچنین ابراهیم عزیزی رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی نیز با‌ اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره خیانت اماراتی‌ها به جهان اسلام، گفت: متأسفانه کشور امارات از پشت به قلب جهان اسلام خنجر زد.
نماینده مردم شیراز در مجلس بر همین اساس تصریح کرد: اقدام اماراتی‌ها در عادی‌سازی روابط با اسرائیل و علنی کردن آن در راستای سیاست‌های نظام سلطه و به‌ویژه رژیم صهیونیست کودک‌کش است که بدون شک با پاسخ جامع و متحد جهان اسلام رو‌به‌رو خواهد شد.
وی در ادامه با هشدار به اماراتی‌ها مبنی بر اینکه انقلابیون جهان اسلام، جلوی این رفتار خائنانه را خواهند گرفت، عنوان کرد: بدون شک اماراتی‌ها پاسخ لازم را از سوی امت اسلام می‌گیرند و چه بهتر پیش از اینکه خشم امت اسلام را لمس کنند، هرچه زودتر این اقدام خائنانه خود را جبران کنند که البته با هیچ اقدامی این لکه ننگ از پیشانی آنها پاک نخواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خانه ملت با تأکید بر اینکه حضور اسرائیلی‌ها در امارات نه تنها امنیتی برای این کشور به همراه نمی‌آورد بلکه موجب ایجاد ناامنی و انواع آسیب‌های درونی و بیرونی نسبت به این کشور خواهد شد، اظهار داشت: معتقدیم اقدام اماراتی‌ها که در ادامه سیاست‌های عبری- عربی- غربی است، باید مورد بازنگری قرار گیرد.
امارات نافع درازمدت خود را
فدای هوس‌های روزمره سیاسی نکند
عباس مقتدایی نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اقدام امارات متحده عربی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌دنبال این هستند تا با بهره‌گیری از امارات و کشورهای ضعیف عربی به منافع میان‌مدت و درازمدت دست یابند.
وی تأکید کرد: امارات متحده عربی به لحاظ اینکه در یک منطقه حساس و در همجواری ایران قرار گرفته باید به سیاست‌ها و خط‌مشی‌های جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارد؛ حسن همجواری اقتضا می‌کند که اماراتی در یک خانه شیشه‌ای نشسته است به اطراف سنگ‌پرانی نکنند و عملاًً رژیم‌ اشغالگر قدس که به‌دنبال گسترش نفوذ خود در منطقه و در همجواری ایران است، را به خانه خود راه ندهد.
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی افزود: این پیام برای دیگر کشورهای منطقه نیز هست چرا که زمان نشان داده که جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر، مهم و تأثیرگذار در منطقه است و حسن همجواری اقتضا می‌کند که کشورهای کوچک‌تر با کشورهای مهم منطقه روابط خود را در سطح متعادلی نگه دارد و منافع درازمدت خود را فدای هوس‌های روزمره سیاسی خود نکند.