kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۷۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
با دستور رئیس‌جمهور

3 طرح ملی حوزه وزارت نیرو در استان‌های کرمانشاه، آذربایجان شرقی و اردبیل افتتاح شد

3 طرح ملی در حوزه وزارت نیرو در استان‌های کرمانشاه، آذربایجان‌شرقی و اردبیل در ادامه افتتاح‌های طرح‌های ملی کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید، با ارزش 3 هزار و 245 میلیارد تومان و ‌اشتغال‌زایی برای 220 نفر، با دستور رئیس‌جمهور به طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.


 

واحد شماره 2 بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در شهرستان اسلام‌آباد غرب استان کرمانشاه، سد مخزنی کلقانچای در شهرستان بستان‌آباد استان آذربایجان‌شرقی و 2 نیروگاه خورشیدی و پست 230 کیلوولت آرتا در اردبیل 3 طرح ملی حوزه وزارت نیرو بود که روز پنجشنبه (13 شهریور) با دستور حجت‌الاسلام روحانی به بهره‌برداری رسید.
نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در تأمین نیاز برق شبکه پایین‌دست از جمله مناطق اسلام‌آباد غرب، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب نقش ایفا می‌کند.سد مخزنی کلقانچای که با دستور رئیس‌جمهور در بستان‌آباد افتتاح شد، یک سد خاکی با هسته رُسی و با مخزن 22 میلیون متر مربع دارای حوزه آبریز 202 کیلومتر مربعی است که با هدف تأمین آب شرب و بخش‌های صنعت و کشاورزی منطقه احداث گردیده است.
2 نیروگاه خورشیدی و پست 230 کیلوولت آرتا اردبیل نیز با هدف تقویت شبکه برق توزیع و صرفه‌جویی در مصرف سوخت و تولید انرژی‌های پاک و تقویت شبکه انتقال مرکز استان ساخته شده است.برق‌رسانی به 10 هزار خانوار مناطق عشایری از طریق این نیروگاه‌های متحرک خورشیدی انجام خواهد شد.
همه توطئه‌ها و طراحی‌های کاخ سفید
 صددرصد شکست خورده است
حجت‌الاسلام روحانی روز پنجشنبه در ادامه افتتاح‌های طرح‌های ملی کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید، ضمن دستور آغاز بهره‌برداری از 3 طرح ملی در حوزه وزارت نیرو در استان‌های کرمانشاه، آذربایجان شرقی و اردبیل تاکید کرد: افتتاح این طرحها آن هم در دورانی که شدیدترین و سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران اسلامی اعمال شده، نشان دهنده ایستادگی و تلاش مضاعف کارگران، مهندسان و مسئولان و مردم است.
رئیس‌جمهور گفت: اکنون به طور قطع می‌توانیم به دنیا و تاریخ اعلام کنیم که همه توطئه‌ها و طراحی‌های کاخ سفید به عنوان یک خطای بزرگ استراتژیک، جهت تسلیم این ملت و دولت، صددرصدشکست خورده است.
روحانی تصریح کرد: دولت ایران هرگز تسلیم آمریکا نخواهد شد و البته طرحهای دشمنان باعث تحمیل سختی‌هایی شد اما نتوانست ما را از مسیر توسعه کشور باز بدارد.
همه روستاهای دارای بیش از 10 و 20 خانوار
 از نعمت برق برخوردارند
رئیس‌جمهور در ادامه با قدردانی از تلاش‌های وزارت نیرو، اظهارداشت: اکنون همه روستاهای دارای بیش از 10 و 20 خانوار از نعمت برق برخوردارند و البته ساکنان روستاهای ایران اسلامی باید برخوردار از همان نعمت‌ها و فرصت‌های اساسی باشند که شهرها از آنها برخوردارند.
روحانی با تاکید بر اینکه آبادانی روستا یعنی خدمت به مردمی بسیار خوب، حرکت در مسیر تولید و حرکت معکوس در زمینه مهاجرت، گفت: باید بیش از پیش در عرصه آبادانی روستاها تلاش کرد.
رئیس‌جمهور افزود: اینکه می‌توانیم اعلام کنیم هر 50 روز قادریم یک سد مخزنی را افتتاح کنیم، آماری هیجان‌انگیز و موجب آبرو برای کشور است. اکنون هر هفته 30 روستا به شبکه آب سالم و پایدار متصل می‌شوند و در زمینه زیرساخت‌ها و نیازمندی‌های حیاتی و سلامت مردم، اقدامات بسیار اساسی در حال انجام است.
روحانی گفت: اینکه از 188 سد کشور، 44 سد در این دولت افتتاح شده و سدهای دیگر هم در مسیر افتتاح است، به معنای آماده کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه کشور جهت سال‌های متمادی است و همه باید امسال تلاش کنیم تا شعار سال که همان جهش تولید است، در عمل محقق شود.
رئیس‌جمهور با ابراز خرسندی از مصوبه هفته گذشته دولت برای رایگان شدن برق 30 میلیون نفر از جمعیت ایران گفت: این مصوبه که طی دو ماه آتی اجرا می‌شود، هدیه دولت به مردم کشورمان و بویژه ساکنان روستاها است که عمدتا جزو خانوارهای کم مصرف برق هستند.
اجرای دقیق سیاست‌های اتخاذ شده
 سلامت دانش‌آموزان را تضمین می‌کند
حجت‌الاسلام روحانی همچنین روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اظهارداشت: عمده سیاستگذاری‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در ماههای نخست مقابله با این بیماری، بر پایه یافته‌های علمی و توصیه‌های متخصصان بود اما اکنون همه سیاستگذاری‌ها در کنار یافته‌های علمی و توصیه‌های متخصصان، از یک پشتوانه قوی و موفق تجربی نیز برخوردارند.
رئیس‌جمهور گفت: پس از برگزاری موفق مناسبت‌های ملی و مذهبی، بازگشایی کسب و کارها و برگزاری کنکور سراسری، ارشد و دکترا، اکنون و به اعتقاد متخصصان امر، به این نقطه اطمینان بخش رسیده‌ایم که شرط بازگشایی مدارس، سلامت دانش‌آموزان به عنوان اولویت نخست است.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با‌اشاره به گزارش روسای کمیته‌های درمانی و امنیتی و اجتماعی از روند برگزاری مراسم عزاداری محرم با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی اظهارداشت: این گزارش که بیانگر رعایت دقیق و در حد قابل قبول اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی است، جای قدردانی از همه مردم، دستگاههای مجری و ناظران پروتکل‌های بهداشتی نظیر روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، استانداران، فرمانداران و نیروهای انتظامی و همه برگزارکنندگان مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) در ایام محرم دارد.
رئیس‌جمهور افزود: رعایت این دستورالعمل‌ها نشان داد که می‌توان با حفظ پروتکل‌ها، تمامی شئون زندگی مردم در شرایط کرونایی برگزار شود و تعطیل کردن فعالیت‌ها راهکار درستی برای حفظ سلامتی مردم نیست.
روحانی در ادامه به موضوع برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۹ استان کشور برای تعیین تکلیف نمایندگان ۱۱ حوزه‌ای که در مرحله اول حداقل آراء را کسب نکردند،‌ اشاره کرد و گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا با سیاستگذاری‌هایی که انجام داده، اجازه نداده است در روند امور جاری زندگی مردم و در عین حال اجرای مناسبت‌های سیاسی و اجتماعی کشور خلل و یا تاخیری ایجاد شود و در همین راستا انتخابات پیش رو نیز با بهره‌گیری از تجارب حاصله، در موعد اعلام شده برگزار می‌شود.
رئیس‌جمهور انتخابات را جلوه‌ای از مشارکت سیاسی مردم و مردمسالاری دینی در جامعه دانست و تاکید کرد: در برگزاری انتخابات و روند مشارکت سیاسی مردم در امور کشورشان نباید خللی ایجاد شود تا به این ترتیب مردم بتوانند در موعد مقرر نماینده خودشان را برگزینند و روند برگزاری این انتخابات، می‌تواند تجربه‌ای برای برگزاری انتخابات بزرگ‌تر در آینده باشد.