kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
سیدحسن نصر‌الله:

اگر اسرائیل پشت انفجار بیروت باشد در همان حجم پاسخ خواهد گرفت

دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به مناسبت سالگرد پیروزی در جنگ 33 روزه، اعلام کرد که اگر ثابت شود رژیم صهیونیستی در انفجار بیروت دست داشته است، در همان حجم و گستردگی پاسخ خواهد گرفت.



سرویس خارجی-

سخنرانی جمعه ‌شب «سیدحسن نصرالله» به مناسبت چهاردهمین سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ ۳۳ روزه (۲۰۰۶)، با روزهای مصیبت زده بیروت همزمان شده است. انباری حاوی مواد خطرناک روز سه شنبه 14 مرداد در بندرِ بیروت منفجر شده و نیمی از این شهر را ویران کرده است؛ اتفاقی که سخنرانی رهبر مقاومت لبنان را تحت شعاع خود قرار‌داد.
دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود، به انفجار بندر بیروت اشاره کرد و گفت، دو فرضیه در ورای این انفجار قرار دارد؛ یا یک حادثه بوده و یا اقدامی خرابکارانه بوده است. او گفت که آنچه به حز‌ب‌الله مربوط می‌شود و با آن سرو کار دارد، امنیت مستقیم مقاومت است و حزب‌الله این توانایی و قدرت را ندارد که مسئولیت کامل امنیت ملی لبنان را بر عهده بگیرد.سید مقاومت گفت: «اگر نتیجه این شود که مقاومت پاسخ دهد، حزب‌اللهی که از پاسخ به کشته شدن یکی از مجاهدانش صرف‌نظر نمی‌کند و اصرار دارد، معادله نبرد را تثبیت کند، نمی‌تواند در مقابل جنایتی با این حجم ساکت بماند و اگر اسرائیل پشت آن باشد، در همین حجم تاوانش را خواهد داد.» او افزود: «حزب‌اللهی که برای شهادت نیروی خود، ارتش اسرائیل را به حالت آماده‌باش درآورده و تأکید کرده است انتقام او را خواهد گرفت، چگونه می‌تواند در برابر چنین جنایتی و کشتار ده‌ها نفر، سکوت کند؟»
صهیونیست‌های یک لنگه پا
سید حسن نصرالله به شهادت نیروی خود در دمشق به دنبال حمله هوایی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: «اسرائیل به خوبی می‌داند که حزب‌الله به شهادت نیروی خود واکنش نشان خواهد داد و به همین خاطر، اقدام به اتخاذ اقداماتی در امتداد مرزهای لبنان کرد و حتی دستور داد به نیروهایش یک لنگه پا بایستند (آماده‌باشند) تا مبادا حزب‌الله بتواند به آنها صدمه‌ای وارد کند و یا واکنشی داشته باشد. تصمیم ما، این بود که به این حمله پاسخ دهیم؛ پاسخی که هدف از آن تثبیت قواعد درگیری است و باید حساب شده و جدی باشد.»
به گزارش فارس، او آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی از زمان به شهادت رسیدن «محسن کامل محمد» را بخشی از مجازات این رژیم توسط حزب‌الله دانست و گفت: «امشب دوست دارم بگویم که این پاسخ همچنان پابرجاست و مسئله، مسئله وقت است و آنها باید منظر پاسخ مقاومت باشند.»
توافق امارات
سید حسن نصرالله در واکنش به توافق امارات و رژیم صهیونیستی بر عادی‌‌سازی روابط گفت که حزب‌الله در لبنان هرگز از این تصمیم و توافق شوکه نشد؛ چرا که این توافق در ضمن مسیر طبیعی‌ای بود که آنها آن را در پیش گرفته‌اند. او در مورد زمان اعلام این توافق نیز گفت که زمانبندی این توافق نشان می‌دهد که برخی از رژیم‌های عربی منطقه، «نوکر» آمریکایی‌ها هستند.
سید حسن نصرالله گفت: «تا روز انتخابات، ترامپ به دوشیدن رژیم‌های عربی در خلیج‌فارس از نظر مالی، اخلاقی و دینی ادامه خواهد داد و همه‌ این اقدامات در راستای خوش خدمتی(سران این رژیم‌ها) به ترامپ و نتانیاهو است.» او توافق امارات و رژیم تل‌آویو را از این حیث که پرده‌ها را کنار زده است، ابراز خرسندی کرد و گفت:‌«اساسا اینکه نقاب‌ها کنار رود خوب است [تا چهره واقعی برخی حکام عربی رو شود]، باید چهره دروغگوها و خائنان و کسانی که از پشت خنجر می‌زنند برای مردم روشن شود، تا مردم دوست را از دشمن تشخیص دهند.»
دادگاه رفیق حریری
دبیرکل حزب‌الله در ادامه، به نزدیک شدن زمان قرائت حکم دادگاه ویژه رسیدگی به ترور «رفیق حریری»، نخست‌وزیر سابق لبنان، اشاره کرد و گفت که حکم این دادگاه به احتمال زیاد علیه مقاومت باشد، چرا که نتیجه تحقیقات از پیش مشخص است و موضع حزب‌الله رد همه اتهام‌ها علیه نیروهایش است. او گفت، از نظر حزب‌الله این حکم دادگاه که قرار است صادر شود، در حکم این است که گویا صادر نشده است. سید حسن نصرالله از لبنانی‌ها خواست در رابطه با این حکم هشیار باشند چرا که برخی تلاش خواهند کرد برای حمله به مقاومت در لبنان، از این حکم سوءاستفاده کنند.
وزیر دفاع فرانسه
خبر دیگر از لبنان آن‌که «فلورانس پارلی»، وزیر دفاع فرانسه، طی کنفرانسی مطبوعاتی در لبنان، از پیشنهاد این کشور برای اعزام تیم محققان برای مشارکت در تحقیقات پیرامون انفجار اخیر در بندر بیروت خبر داد. او در جریان این کنفرانس اعلام کرد: فرانسه در کنار لبنان ایستاده است. فرانسه همیشه کنار لبنان و مردمش بوده است به همین منظور، حدود ۷۰۰ نظامی فرانسوی در ناو هواپیمابر« تونیر» آماده ارائه حمایت از لبنان پس از انفجار بیروت هستند! این ادعاها در حالی صورت می‌گیرد که فرانسه بزرگ‌ترین دوست و حامی دشمن اصلی مردم لبنان، یعنی رژیم صهیونیستی است!