kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳

رئیس‌سابق موساد: 50 سال است با کشورهای عربی رابطه داریم!

رئیس‌سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) گفت که سابقه روابط این رژیم با کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس، به 50 سال پیش باز می‌گردد.



اعلام توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی ‌سازی روابط، باعث شده بسیاری این مسئله را موضوعی عجیب بدانند و آن را خیانت بزرگ امارت بنامند. اما «افرایم هلیفی» رئیس‌سابق موساد، اعلام کرد که روابط اسرائیل با برخی از کشورای عربی، تازگی نداشته و عمری 50 ساله دارد. به گزارش فارس، رئیس‌سابق موساد در واکنش به توافق امارات با رژیم صهیونیستی گفت که این روابط از 50 سال پیش وجود داشته است. وی که با شبکه « کان» رژیم صهیونیستی مصاحبه می‌کرد، گفت: «روابط ما با کشورهای خلیج‌فارس محصول امروز نیست، بلکه از 50 سال پیش وجود داشته است.»
روز پنج شنبه واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند که با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن‌زیاد» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به توافق رسیدند که از این به بعد، امارات و اسرائیل همکاری و روابط مشترک داشته باشند. در همین ارتباط، منابع صهیونیستی گزارش دادند که هیئتی به ریاست یک مقام بلندپایه این رژیم هفته آینده در راستای رایزنی درباره طرح صلح با امارات، راهی ابوظبی می‌شود.