kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
رئیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص):

اقتصاد ایران با تلاش تولیدکنندگان داخلی بن‌بست ندارد

رئیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برخی می‌گویند اقتصادمان به بن‌بست خورده است اما قاطع می‌گویم که با تلاش تولیدکنندگان ایرانی، بن‌بستی وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سعید محمد، در مراسم اختتامیه مسابقه آثار کوتاه رادیویی کار و تولید که در رادیو اقتصاد برگزار شد، اظهار داشت: در بخش اقتصادی نیاز به تبیین تفکر مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی داریم و رزمندگان جنگ نرم و اقتصادی مکمل هم هستند. هدف دشمن ناکارآمد نشان دادن حکومت است.
محمد اضافه کرد: قطعا در پی آن هستیم که بگوییم هیچ احتیاجی به بیگانگان و مخصوصا غربی‌ها نداریم. برخی می‌گویند اقتصادمان به بن‌بست خورده است اما قاطع می‌گویم که با تلاش تولیدکنندگان ایرانی، بن‌بستی وجود ندارد. عزم و اراده ایرانی بالاتر از مشکلاتی نظیر تحریم و کروناست.
گفتنی است، تجربه رجوع به توانمندی‌های داخلی نشان می‌دهد اگر روحیه خودباوری و تلاش وجود داشته باشد، می‌توان از پس سخت‌ترین کارها نیز برآمد. نمونه بارز این ادعا را در کارآفرینی‌های خرد و کلان می‌شود مشاهده کرد.
مثلا یک کارآفرین گیلانی (به نام جمالزاده) که در حوزه دستگاه چای خشک‌کنی فعالیت داشت، چندی پیش گفته بود: «هزینه خریــد دســتگاه‌های چای خشک‌کنی بین 80 تا 100 میلیــون تومان اســت. اما مهندســان ایرانی توانســتند دســتگاه چای خشک‌کنی خانگی را با قیمت پنج میلیون تومان و با ضمانت یک ساله بسازند و به فروش برسانند.»
جدا از این موارد که تعداد آن‌ها بسیار بالاست؛ چنین دستاوردهایی در سطح کلان نیز قابل مشاهده است، چنانچه برخی کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند در سال گذشته حدود 400 میلیون دلار ارز آوری در صنعت قطعه‌سازی برای کشور صورت گرفت یا در نمونه‌ای دیگر، تعمیرات هواپیما را می‌توان در زمره این دستاوردها نام برد.
در همین زمینه، دو روز پیش تورج دهقانی، رئیس ‌سازمان هواپیمایی گفته بود:‌ «امروز به همت و توان متخصصان داخلی امکان تعمیر و نگهداری هواپیماها تا رده‌های سنگین در کشور وجود دارد.»