kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۳۰۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲

بهره‌برداری از ۳ پروژه بزرگ و ملی وزارت نفت با حضور رئیس‌جمهور

روحانی در مراسم بهره‌برداری از ۳ پروژه بزرگ و ملی وزارت نفت با‌ اشاره به افتتاح 17 طرح پتروشیمی در کشور تا پایان امسال گفت: در پتروشیمی شاهد یک تحول بزرگ هستیم.

حجت‌الاسلام روحانی روز پنج‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های متانول کاوه و پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه در استان بوشهر و پروژه تولید کاتالیست در استان لرستان که زمینه ‌اشتغال پایدار ۲ هزار و ۱۱۰ نفر را فراهم کرد، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان امروز در همه زمینه‌ها فعال هستند و ثمره این تلاش‌ها رساندن کشور به خودکفایی در بسیاری از این زمینه‌ها است.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه «پیوسته گفته‌ایم می‌خواهیم از صادرات نفت خام فاصله گرفته و آن را پس از تبدیل به فرآورده‌های باارزش، صادر کنیم»، اظهار داشت: در پتروشیمی شاهد یک تحول بزرگ هستیم به گونه‌ای که در سال 76 ارزش تولیدات این بخش یک میلیارد دلار بود که این رقم در ابتدای دولت تدبیر و امید به حدود 11 میلیارد دلار رسید و در این دوره، این رقم با یک جهش بزرگ دو برابر شده است.
روحانی با ‌اشاره به افتتاح 17 طرح پتروشیمی در کشور تا پایان امسال گفت: همزمان با جهش دوم در عرصه صنعت پتروشیمی، سرمایه‌گذاری‌های لازم برای جهش سوم پتروشیمی در سال 1404 انجام شده که می‌تواند مجموع ارزش تولیدات این بخش را به رقم 37 میلیارد دلار برساند که این یک تحول بزرگ در کشور خواهد بود.
وی از تلاش همه مهندسان، تلاشگران و سرمایه‌گذاران در بخش پتروشیمی قدردانی کرد.
پیام رئیس‌جمهور
به مناسبت روز خبرنگار
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام روحانی در پیامی به مناسبت هفدهم مرداد؛ روز خبرنگار اظهار داشت: ایران در فشار حداکثری تحریم و تکاپوی بی‌وقفه تحریف، به روایتگرانی محتاج است که واقعیت را از زیر آوار سنگین تحریف بیرون بکشند تا امیدِ استوار بر حقیقت، قضاوت‌ها و تحلیل‌ها را واقع‌بینانه‌تر نماید.
رئیس‌جمهور روز خبرنگار را نه فقط گرامیداشت یک حرفه و یک تخصص که یادآور ارزش‌های سترگی چون حقیقت‌جویی و آگاهی‌بخشی خواند و افزود: در روزگار کنونی که اخبار جعلی و روایت‌های عاری از حقیقت، امید و اعتماد شهروندان را نشانه رفته است ما بیش از هر زمانه دیگری نیازمند جست‌وجوی بی‌امان واقعیت، آگاهی‌بخشی و روایت غیرجانبدارانه هستیم.
روحانی گفت: در ستیز روایت‌ها و در رویارویی داده‌های راست و دروغ و معتبر و نامعتبر، ایرانِ ما تمام‌قد به ستایش خبرنگارانی ایستاده که واقعیت را به تمامی چه با تلخ‌کامی‌ها و چه با کامیابی‌ها روایت می‌کنند.
گفت‌و‌گوی تلفنی روحانی با رئیس‌جمهور لبنان
روحانی همچنین روز پنج‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با میشل عون رئیس‌جمهور لبنان، ضمن ابراز همدردی از سوی دولت و ملت ایران با دولت و ملت لبنان، گفت: وزرای امور خارجه و بهداشت و درمان ایران و همچنین رئیس ‌سازمان هلال احمر موظف شده‌اند تا با همتایان خود، به شکل مستمر در تماس باشند تا بتوانیم هر گونه نیازمندی و کمک به مردم و کشور دوست و برادرمان لبنان را به سرعت پاسخ دهیم.
روحانی به رئیس‌جمهور لبنان اطمینان داد که هر زمان نیاز به هر گونه کمک و پشتیبانی داشته باشید، ملت و دولت ایران در کنار شما حضور داشته و از هیچ‌گونه همیاری و همراهی با ملت لبنان دریغ نداشته و نخواهد داشت.
روحانی: هرگونه تخلف
 از اجرای پروتکل‌های بهداشتی
تخلف اداری است
حجت‌الاسلام روحانی روز پنج‌شنبه در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برابر همه قرائن و شواهد علمی موجود، اجرای دقیق و صحیح پروتکل‌های بهداشتی، تنها راه مبارزه قطعی با شیوع ویروس کرونا است.
‌ روحانی ادامه داد: دستگاه‌های دولتی و اجرایی موظف شدند هر گونه تخلف از اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی را به عنوان تخلف اداری تلقی کرده و با این تخلفات همانند جرائم اداری برخورد کنند.
‌ روحانی با تاکید بر اینکه مسئولیت حسن اجرا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در رسته‌های مختلف فعالیت‌های اقتصادی، در وهله اول بر عهده خود صنوف و واحدهای اقتصادی است، خاطرنشان کرد: مسئول اجرای این پروتکل‌ها اصناف هستند و ستاد ملی کرونا صحت رعایت آنها را از خود اصناف مطالبه می‌کند.
‌ روحانی تاکید کرد: اجرا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه عمومی و مردمی باید با نگاهی واقع‌بینانه تضمین شوند به شکلی که برای تخطی از دستورالعمل‌های بهداشتی در حوزه عمومی و مردمی جرایمی تعیین شود که در عمل قابل اجرا و منجر به رعایت این مقررات شود.
رئیس‌جمهور با ‌اشاره به اینکه عدم ارائه خدمات به متخلفین می‌تواند جزو جرائم اولیه در نظر گرفته شود، افزود: البته بالاترین ضامن و ناظر بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی خود مردم هستند که باید نسبت به سلامت یکدیگر حساسیت و مراقبت لازم را به عمل بیاورند و همدیگر را به رعایت این دستورالعمل‌ها ترغیب کنند.
‌ روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، با ‌اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، درباره آیین‌های سوگواری در این ایام اظهار داشت: با عنایت به اقتضائات جامعه دینی ایران، امکان و نحوه برگزاری مراسم‌های عزاداری، به شکل منطقی از سوی کمیته‌های مختلف ستاد ملی مقابله با کرونا طراحی شده است و از این مرحله به بعد آنچه مهم است، مسئولیت‌پذیری برگزارکنندگان و متولیان مراسم‌ها و مراعات خود مردم است.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: مجدداً تاکید می‌کنم که امسال متولیان مراسم عزاداری حضرت اباعبدالحسین(ع) فقط مسئول برگزاری شکوهمند این مراسم‌ها نیستند، بلکه در ابتدا مسئول صیانت از سلامت و جان عاشقان و علاقه‌مندان به خاندان پیامبر(ص)، امام حسین(ع) و یاران باوفایش هستند.