kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۲۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
روحانی:

قوه قضائیه و مجلس در حال تلاش برای کمک به دولت هستند

رئیس‌جمهور گفت: آنهایی که می‌گویند مجلس شورای اسلامی دنبال این است که دولت را زمین بزند، قوه قضائیه دنبال این است که دولت را زمین بزند، در جلسات‌مان چنین چیزی نمی‌بینیم و این قضاوت را ناصحیح می‌دانم، آنها تلاش می‌کنند دولت را یاری و کمک کنند.



حجت‌الاسلام روحانی دیروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با تبریک عید غدیر اظهار کرد: عید غدیر عیدالله اعظم، عید ولایت، سیاست و مردم‌سالاری است که پیامبر موضوع حکومت را در جمع بزرگ مردم مطرح کردند.
روحانی با‌ اشاره به سالگرد انقلاب مشروطه اظهار کرد: تا زمانی که صندوق رأی و انتخابات وجود دارد، جمهوری اسلامی ایران باقی خواهد ماند. البته دشمنان می‌توانند ما را اذیت کنند اما نمی‌توانند اصل این حکومت مردم‌سالار را از مردم بگیرند.
وی افزود: ما وارد آخرین سال خدمت به مردم شدیم، ۸ سال خدا برای خدمت به مردم به ما توفیق داد و ۷ سال آن تمام شد و خدا به ما توفیق دهد که در این یک‌سال هم برای مردم خادم باشیم.
برای ما افتخارآمیز است که ما بتوانیم گرهی از مشکلات زندگی مردم باز کنیم.
روحانی افزود: اگر می‌خواهیم با دشمن نجنگیم و در برابر دشمن تسلیم شویم یک بحث دیگری است اما ملت ایران حاضر به تسلیم نیست. اگر حاضر به تسلیم نیستیم، زخم هم برمی‌داریم و مشکلات هم پیش پای ما ایجاد می‌شود. شما می‌بینید کشورهایی هستند که هیچ تحریمی ‌ندارند و دشمنی اینچنینی هم در کشور آنها وجود ندارد و در عین حال در رشد اقتصادی دارای ۳۰ درصد کاهش هستند و اقتصاد جهانی نیز دچار ۵ درصد کاهش شده است. ما اگر امسال با همه توان تا پایان سال برویم شاید بتوانیم در اقتصاد منفی نباشیم.
روحانی همچنین تأکید کرد: من اعلام می‌کنم اگر کسی فکر می‌کند دولت به تنهایی می‌تواند تمام مشکلات نظام را حل کند، این تصور دقیق نیست. دولت می‌تواند مشکلات را حل کند به شرطی که مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح، صداوسیما در کنار او باشند. ما با هم می‌توانیم با دشمن بجنگیم.  دشمن که برای نابودی دولت نیامده، دشمن برای نابودی نظام آمده است، بنابراین همه باید در کنار هم قرار بگیریم.
وی گفت: آنهایی که می‌گویند مجلس شورای اسلامی دنبال این است که دولت را زمین بزند، قوه قضائیه دنبال این است که دولت را زمین بزند، ما در جلسات‌مان چنین چیزی را نمی‌بینیم و من این قضاوت را ناصحیح می‌دانم.
رئیس جمهور اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی کاملاً لمس می‌کند و حس می‌کند که ما در چه شرایطی هستیم. قوه قضائیه شرایط سخت کشور را کاملاً می‌بیند و من می‌بینم که آنها تلاش می‌کنند برای اینکه ما را یاری کنند و در جلسه دیروز هم من این را دیدیم. هر سه قوه کنار هم بودیم و بحث می‌کردیم و [اتفاقا] بحث‌ها شبیه هم بود و ان‌شاءالله در هفته آینده که ادامه جلسه دیروز برگزار می‌شود امیدوارم که آن مباحث به نتیجه برسد، و اگر به نتیجه برسد و مقام معظم رهبری [هم] موافقت کنند و ما اعلام کنیم، یک گشایشی از لحاظ اقتصادی در کشور به‌وجود خواهد آمد. بی‌تردید دست دولت مقداری باز خواهد شد و ان‌شاءالله امیدوارم که آن طرح را کامل‌تر و دقیق‌تر کنیم.
روحانی اظهار داشت: من می‌خواهم از دوستان بورسی هم تشکر کنم که هم در این هفته و هم در هفته‌های گذشته و هم در هفته‌های آینده عرضه‌های اولیه شان بسیار مهم است. من از همه وزرا تقاضا می‌کنم که عرضه‌های اولیه را انجام دهند.
رئیس‌جمهور در پایان تأکید کرد: در هفته‌ای که گذشت، در یک عرضه ۶۲۰ میلیارد و در یک عرضه ۷۶۳ میلیارد سهام عرضه شد و باز هم این کار انجام می‌شود. ما ان‌شاءالله شاهد یک تحول و تحرک بسیار خوب در زمینه مسائل اقتصادی خواهیم بود.
وی ادامه داد: ان‌شاءالله در ماه محرم و در هفته‌های پیش‌رو در چارچوب پروتکل‌هایی که مورد نظر مقام معظم رهبری بود و وزارت بهداشت و درمان ما هم تأکید کرده است عمل کنیم و روزهای بسیار مهم عاشورایی را پاس بداریم و بتوانیم مفتخر باشیم که امسال هم جزو عزاداران امام حسین(ع) خواهیم بود.