kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۸۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش:

طرح ساماندهی نوار ساحلی کیش اجرا می‌شود



کیش- خبرنگار کیهان:
مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش گفت: طرح مدیریت و ساماندهی نوار ساحلی کیش به منظور دسترسی عموم مردم به تمامی مناطق ساحلی اجرا می‌شود.
ابوالفضل طیبی با بیان اینکه طرح مدیریت و ساماندهی سواحل جزیره با تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش آغاز و اجرایی شده است افزود: این طرح به منظور آزادسازی کامل حریم دریا تا ۶۰ متر با هدف بهره‌گیری همگان از زیبایی‌های تمامی سواحل کیش و اجرای پیاده‌راه‌های ساحلی و طرح‌های گردشگری در محدوده حدفاصل ۶۰ تا ۱۲۰ متر از ساحل توسط شرکت عمران، آب و خدمات کیش در دست اجرا است.
وی تاکید کرد: در اجرای این طرح علاوه ‌بر مستحدثات غیرقانونی در حریم ساحلی و جابه‌جایی تدریجی واگذاری‌های استیجاری قبلی در پایان دوره قراردادهای خود با هماهنگی سازمان منطقه آزاد کیش، در مناطقی که درختان و فضای سبز معارض طرح توسعه باشد با توجه به اهمیت بحث‌های زیست محیطی و اولویت حفظ درختان، انتخاب مسیرها و اجرای آن به گونه‌ای انجام می‌پذیرد که موجب آزادسازی بیشترین حریم ساحلی و کمترین تعارض با فضای سبز و درختان باشد.
وی در ادامه افزود: در موارد اجتناب‌ناپذیر همان‌گونه که تاکنون نیز اقدام شده نسبت به جابه‌جایی درختان ارزشمند واقع در مسیر و انتقال آن به موقعیت‌های مناسب دیگر در سطح جزیره کیش اقدام می‌شود.