kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
با دستور رئیس‌جمهور انجام شد

آغاز بهره‌برداری از ۵ پروژه بزرگ و ملی وزارت صمت

رئیس‌جمهور در شانزدهمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی عمرانی، تولیدی و زیربنایی با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید»، دستور آغاز پنج پروژه عظیم وزارت صنعت، معدن و تجارت را با سرمایه‌گذاری ۵۶ هزار و ۸۰ میلیارد ریال از طریق ویدئوکنفرانس صادر کرد.

 

حجت‌الاسلام روحانی روز پنجشنبه در مراسمی ‌پنج پروژه ملی را در قالب برنامه بزرگ و کشوری «تدبیر و امید برای جهش تولید» در استان‌های فارس، خوزستان و مازندران افتتاح کرد.
در این راستا بهره‌برداری از طرح توسعه تولید انواع تخته MDF شرکت آرین شیمی‌در استان مازندران و طرح‌های سیلوی فلزی ۳۰ هزار تنی اقلید و سیلوی فلزی ۴۰ هزار تنی داراب در استان فارس با دستور رئیس‌جمهور آغاز شد.
طرح تولید شمش و میلگرد مجتمع فولاد روهینا جنوب در خوزستان و طرح تولید کربنات سدیم کاوه در استان فارس نیز دیگر طرح‌هایی بودند که در این مراسم افتتاح شدند. با افتتاح این پنج پروژه، برای یک‌هزار و ۶۶۰ نفر‌ اشتغال پایدار ایجاد شد.
در مراسم افتتاح این طرح‌ها با تأکید بر اینکه دشمنان با فشارهای اقتصادی خود قادر نخواهند ملت بزرگ ایران را وادار به تسلیم کنند، گفت: روند تولید با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال جهش تولید، با شتاب ادامه خواهد یافت و در سایه افتتاح هر طرح در کشور، شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی گسترده‌ای خواهیم بود.
روحانی با‌ اشاره به اینکه افتتاح این طرح‌ها که با سرمایه‌گذاری ۵۶ هزار و ۸۰ میلیارد ریال و در قالب برنامه بزرگ و کشوری «تدبیر و امید برای جهش تولید» انجام شد، اظهار داشت: امروز بخش‌های صنعت و معدن در کنار یکدیگر نقش بسیار ارزشمندی را در صادرات غیرنفتی و توسعه و تولید کشور ایفا می‌کنند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت بزرگوار ایران در برابر هر دو پدیده تحریم و کرونا، به خوبی مقاومت می‌کنند، گفت: 26 میلیون تن زنجیره فولاد کشور فقط در سال 99 آماده می‌شود و این نشان می‌دهد کشور در مسیر تولید است.
روحانی تصریح کرد: باید همه دست به دست هم بدهیم، فضای تعامل سازنده بین همه قوا و بخش‌های خصوصی و دولتی برقرار شود تا مشکلات مردم هرچه سریع‌تر حل شود.
حفاظت از سلامتی و جان مردم
 اولویت نخست ستاد ملی مقابله با کرونا
 رئیس‌جمهور همچنین روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: پس از مطالعات دقیق صاحبنظران و بهره‌گیری از نظرات همه دستگاه‌ها درباره نحوه و روند برگزاری کنکور و مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، جمع‌بندی این مطالعات ابتدا در کمیته‌های امنیتی و اجتماعی و درمانی و سپس ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی شده است.
 روحانی اظهار داشت: پس از اینکه اعلام شد با ایجاد برخی محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان برگزاری مراسم سوگواری حضرت سیدالشهداء و کنکور هست، ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز اصل برگزاری این مراسم را با حفظ و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی تصویب و این دستورالعمل‌ها را ابلاغ کرد.
رئیس‌جمهور تأکید کرد که این دستورالعمل‌های ابلاغی نیز کاملاً منطبق بر استانداردهای جهانی سازمان بهداشت جهانی است.
روحانی  با بیان اینکه همه دستورالعمل‌های ضروری بهداشتی برای به‌ویژه برگزاری عزاداری‌های مسئولانه ابلاغ شده است، گفت: این دستورالعمل‌ها ضروری است که  به‌عنوان بخشی از الزامات شرعی و قطعی مراسم عزاداری از سوی متولیان مراسم رعایت شود چرا که رعایت این دستورالعمل‌ها حق‌الناس است و محیط‌های عزاداری امام حسین(ع) نمی‌تواند جایی باشد که حق‌الناس در آنها رعایت نشود.‌
رئیس‌جمهور همچنین نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی را ضروری خواند و تأکید کرد: نهادهای نظارتی باید کاملاً بر روند اجرای دستورالعمل‌ها نظارت و اگر لازم بود با متخلفان در راستای حفظ سلامتی مردم، برخورد کنند.
روحانی با بیان اینکه باید شیوه‌های تازه‌ای برای عزاداری امام حسین را تجربه کنیم و هم سلامت جسم و جان و هم تقویت و تبیین ایمان حفظ شود، گفت: سوگواری‌ها را چنان برگزار کنیم که بعد از ایام محرم کسی سوگوار عزیزانش نشود.
تعلیق یک هفته‌ای اجرای طرح‌ترافیک
 در شهر تهران
رئیس‌جمهور  در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تأسف از افزایش شمار مبتلایان  به کرونا و آمار فوتی‌ها، گفت: ضروری است که سبک زندگی را با هدف سازگاری با شرایط کنونی بیماری کرونا تغییر داده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را بخشی الزام‌آور در هر برنامه زندگی قرار دهیم. پیش‌بینی می‌شود در طی هفته‌های آتی شمار مبتلایان و آمار فوتی‌ها به‌طور قابل توجهی کاهش یابد.
در این جلسه کمیته‌های درمان، اجتماعی- امنیتی و آموزش موظف شدند ظرف دو هفته آتی پیشنهادهای خود را درخصوص سال تحصیلی 1400- 1399 به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کنند. همچنین پیشنهاد ستاد استانی مقابله با کرونای تهران از سوی کمیته اجتماعی- امنیتی مطرح و مقرر شد اجرای طرح‌ ترافیک در شهر تهران به مدت یک هفته تعلیق شود.
دسترسی به امنیت و ثبات منطقه
تنها در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای
رئیس‌جمهور همچنین روز پنجشنبه در تماس تلفنی «شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر با وی، با تبریک عید سعید قربان به دولت و ملت قطر ابراز امیدواری کرد که این عید برای همه مسلمانان جهان مبارک بوده و همگان بتوانند از برکات این عید بزرگ استفاده کنند.
رئیس‌جمهور روابط ایران و قطر به‌عنوان دو همسایه قدیمی‌ را مثبت ارزیابی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ مانع و محدودیتی برای توسعه روابط و همکاری‌ها با قطر به‌عنوان کشور دوست و برادر ندارد.
دکتر روحانی اظهار امیدواری کرد تا با تلاش مسئولان دو کشور در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر، شاهد توسعه و تحرک در همکاری‌ها و مناسبات اقتصادی فی‌مابین بوده و در آینده نزدیک با بهبود شرایط اجلاس حضوری مسئولان دو کشور برگزار شود.
رئیس‌جمهور با‌ اشاره به ضرورت توسعه روابط ایران و قطر با توجه به شرایط حساس منطقه، خاطرنشان کرد: امنیت و ثبات منطقه تنها در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای قابل دسترس است و مطمئنا با گسترش همکاری‌ها می‌توانیم شرایط بهتری را برای منطقه به ارمغان بیاوریم.
«شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک متقابل عید سعید قربان به دولت ملت ایران ابراز امیدواری کرد این عید برای ملت‌های مسلمان جهان همراه با خیر و برکت باشد.
امیر قطر با‌ اشاره به ضرورت توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر، تصریح کرد: توسعه مناسبات و همکاری‌ها با ایران همواره برای قطر اهمیت داشته و امیدوارم با عبور از سختی‌ها و مشکلات در راستای توسعه بیش از پیش و همه‌جانبه روابط دو کشور گام‌های بلندی برداشته شود.