kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۳۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷

۱۱ درصد داوطلبان کنکور دکتری کارت ورود به جلسه دریافت نکردند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب کنکور دکتری فقط ۱۱ درصد داوطلبان کارت ورود به جلسه دریافت نکردند.



فاطمه زرین‌آمیزی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان شرکت داوطلبان کنکور دکتری در آزمون اظهار داشت: بر اساس آمار نهایی از ۱۷۹ هزار ۷۰۴ داوطلب ثبت‌نام کننده در کنکور دکتری ناپیوسته (PHD)   سال ۱۳۹۹ میزان ۸۹ درصد از داوطلبان کارت ورود به جلسه را دریافت کرده و فقط ۱۱ درصد داوطلبان کارت ورود به جلسه را دریافت نکرده و در این آزمون شرکت نکردند.
زرین‌آمیزی درباره میزان غایبین این آزمون نیز گفت: برای مشخص شدن میزان غایبین کنکور دکتری بایستی تمام پاسخنامه‌ها از سراسر کشور جمع‌آوری شده و قرائت شود و بعد از این اقدامات میزان غایبین کنکور دکتری اعلام می‌شود.
وی افزود: تصاویری از حوزه‌های اجرایی آزمون دکتری ۹۹ که به سازمان سنجش ارسال شده است در سایت سازمان سنجش بارگذاری شده و قابل مشاهده برای عموم است. این گزارش‌ها نشان‌دهنده رعایت تمهیدات بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان سنجش آموزش کشور است.
سخنگوی سازمان سنجش بیان داشت: دفترچه‌‌های کنکور دکتری نیز در سایت سازمان سنجش منتشر شده است و کلید سوالات این آزمون از روز یک‌شنبه ۱۲ مردادماه بر روی سایت سازمان قابل مشاهده است.
گفتنی است، کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ پنج‌شنبه ۹ مردادماه با  ۱۷۹ هزار داوطلب شامل ۴۴ درصد خانم و ۵۶ درصد آقا در ۶۰ شهرستان برگزار شد.
نتایج کنکور دکتری در دهه اول شهریور اعلام می‌شود و دهه دوم شهریور انتخاب رشته و معرفی به دانشگاه صورت خواهد گرفت و نتایج نهایی اواخر مهر اعلام می‌شود. بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش مصاحبه آزمون دکتری برای داوطلبان به صورت مجازی است و نیازی به حضور داوطلبان برای انجام مصاحبه نیست.
ظرفیت کنکور دکتری امسال ۲۴ هزار نفر است که از این میزان ۱۴ هزار ظرفیت برای دانشگاه‌های دولتی و ۱۰ هزار ظرفیت برای دانشگاه آزاد است.
نمره 15 وزارت بهداشت
 به رعایت پروتکل‌ها
در برگزاری آزمون دکتری
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در مجموع می‌توان نمره قبولی را به نحوه برگزاری آزمون کنکور دکتری داد و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزمون‌ها نیز نمره ۱۵ یا ۱۶ را می‌دهیم.
به گزارش ایسنا، محسن فرهادی با بیان اینکه ۵۰ نفر از داوطلبین کنکور دکتری اعلام کرده بودند که به کرونا مثبت هستند، اظهار داشت: آزمون این افراد در بیمارستان‌ها انجام شد و ناظرین با تجهیزات کامل نسبت به برگزاری آزمون آنها اقدام کردند.
فرهادی افزود: در مجموع از ساعت‌ها و روزهای قبل هماهنگی‌های لازم برای آزمون‌ها انجام شده بود و فکر می‌کنیم که بعد از برگزاری آزمون‌ها هم مشکل خاصی نداشته باشیم. وی درباره وضعیت رعایت پروتکل‌ها و نحوه برگزاری آزمون دکتری، گفت: فکر می‌کنم با توجه به همه قوت و ضعف‌هایی که وجود داشت، در مجموع می‌توان نمره قبولی را به نحوه برگزاری آزمون داد و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزمون‌ها نمره ۱۵ یا ۱۶ را می‌دهیم. امیدواریم که در آزمون‌های بعدی بتوانیم‌ میزان رعایت را به ۱۷ و ۱۸ و حتی۲۰ برسانیم.