kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۳۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷

مشهدالرضا‌، نورباران و گلباران در عید سعید قربان

شهر مشهد به ویژه بارگاه ثامن‌الحجج(ع) دیروز همزمان با عید سعید قربان آذین‌بندی و چراغانی بود.



به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی‌، در عید بندگی پروردگار، ارادتمندان امام مهربانی‌ها از دور و نزدیک به پیشگاه آن حضرت عرض ادب می‌کنند و به یمن این عید فرخنده‌، استجابت دعاهایشان‌، تعجیل در فرج حضرت ولی عصر‌(عج) ‌و رفع بلای ویروس کرونا را خواستارند.
در شرایط شیوع ویروس کرونا عده‌ای‌ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صحن‌های حرم رضوی حضور دارند و عمده عاشقان و ارادتمندان عصمت و طهارت از ‌دور و از طریق برنامه‌های رسانه از فضای معنوی عید عبات و بندگی بهره‌مند می‌شوند‌.
 به گفته معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی‌، ویژه ‌برنامه‌های ‌مختلفی ‌همزمان با عید سعید قربان و آغاز دهه ولایت در حرم ملائک پاسبان رضوی برگزار می‏‌شود.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حجت‌ گنابادی‌نژاد افزود: ‌سخنرانی‌، مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی مداحان و ذاکران از جمله این برنامه‌ها است.
وی افزود: همچنین سخنرانی، مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی‌ درصحن غدیر نیز از برنامه‎های عید قربان برای زائران غیر ایرانی است.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد گفت: ‌افزون بر برنامه‎های محوری که در صحن جامع رضوی برگزار می‎شود، کارشناسان پاسخگویی در صحن‎ها حرم مطهر رضوی به‌صورت حضوری پاسخگوی سؤالات اعتقادی، شرعی و مشاوره به زائران هستند.
وی تأکید کرد: علاقه‌مندانی که در این ایام در حرم مطهر رضوی حضور ندارند می‌توانند این مراسم را از طریق درگاه اینترنتی رضوی‌تی‌وی دنبال کنند.