kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۱۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹

کسب 4 مدال رنگارنگ توسط دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد جهانی شیمی

تیم ملی ایران در پنجاه‌ودومین المپیاد جهانی شیمی یک مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز کسب کرد.



به گزارش ایسنا، پنجاه ‌و دومین المپیاد جهانی شیمی به میزبانی ترکیه روز ۲۵ جولای ۲۰۲۰، مطابق با ۴ مرداد ۹۹ برگزار شد. این دوره از مسابقات جهانی به دلیل شیوع کرونا ویروس و محدودیت‌های موجود به طور مجازی برگزار شد و ۲۳۴ دانش‌آموز از ۶۰ کشور با هم به رقابت پرداختند.
سهم تیم چهار نفره دانش‌آموزان ایرانی از این دوره از رقابت‌ها، یک طلا، دو نقره و یک برنز بود.
در این دوره از مسابقات «محمد شهاب‌الدین دانشور»، مدال طلا، «محمدآریان تقوایی عربی» و «رامین عاصم‌پور»، مدال نقره و «امیر محبوبی»، مدال برنز دریافت کردند.
این نتیجه مشابه نتیجه کسب شده در دوره‌ قبلی این مسابقات است. تیم ملی المپیاد شیمی جمهوری اسلامی ایران در پنجاه ‌و یکمین دوره‌ مسابقات المپیاد شیمی که در فرانسه برگزار شد، نیز موفق به کسب یک مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز شد.
پیام تبریک وزیر آموزش و پرورش
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با انتشار پیامی در صفحه مجازی خود با اشاره به افتخار آفرینی تیم علمی ایران در المپیاد  جهانی شیمی اظهارداشت: «در آستانه عید قربان کسب چهار مدال ارزنده (یک طلا، دونقره و یک برنز) توسط تیم علمی چهار نفره ایران در پنجاه‌ و دومین دوره المپیاد جهانی شیمی را به نخبگان علمی، عموم ملت ایران، خانواده و معلمان‌شان تبریک گفته و برای این افتخارآفرینان آرزوی موفقیت و سربلندی در تمامی عرصه‌ها را دارم.»