kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸

«گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای» شرط حضور معلمان در مدارس غیردولتی پس از سال ۱۴۰۰

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: در پایان سال ۱۴۰۰ معلمانی در کلاس‌های مدارس غیردولتی حضور خواهند داشت که گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای را دریافت کرده باشند.



به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، مجتبی زینی‌وند در هشتادمین جلسه شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد در خصوص اقدامات و فعالیت‌های سازمان در سال گذشته به بحث بالندگی و توانمندسازی نیروی انسانی اشاره کرد و اظهارداشت: برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت و حین خدمت برای معلمان مدارس غیردولتی در سال گذشته به صورت آزمایشی شروع شد و امسال تحت عنوان بسته تحولی، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های بسیار خوبی در این خصوص انجام شده و کلیه معلمان دوره ابتدایی و معلمان متوسطه دوره اول که از طرح آزمایشی جا مانده‌اند امسال در این طرح شرکت می‌کنند. سال آینده معلمان دوره دوم متوسطه نیز در دوره‌های توانمندسازی شرکت خواهند کرد.
زینی‌وند افزود: درپایان سال ۱۴۰۰ کلیه معلمین مدارس غیردولتی که در کلاس حضور پیدا می‌کنند باید موفق به دریافت گواهی‌نامه صلاحیت حرفه‌ای را دریافت شده باشند.
وی، آموزش‌های فوق را در دو مرحله آموزش آنلاین و آموزش حضوری عنوان کرد و ادامه داد: با هماهنگی‌های موسسین و حمایت‌هایی که مدیران کل آموزش و پرورش داشتند مقدمات برگزاری این دوره‌ها فراهم شده و آموزش‌های آنلاین از شنبه شروع خواهد شد تا متناسب با هد‌ف‌گذاری‌هایی که داشتیم، کار انجام شود.