kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۶۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴

اولین فروشگاه بزرگ ایرانی در ونزوئلا افتتاح شد

اولین فروشگاه بزرگ ایرانی در ونزوئلا آغاز به‌کار کرد. ایران از معدود کشورهایی است که به ونزوئلای تحت تحریم‌های آمریکا کمک می‌کند.



 به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، یک فروشگاه بزرگ در روز پنج‌شنبه در کاراکاس افتتاح شد. این اولین فروشگاه بزرگ ایرانی است که در ونزوئلا آغاز به‌کار می‌کند. ایران از معدود کشورهایی است که به ونزوئلای تحت تحریم‌های آمریکا کمک می‌کند. این فروشگاه بزرگ مجهز به یک تکنولوژی بالا برای مقابله با ویروس کروناست، اتاقکی که دمای بدن خریداران را اندازه‌گیری کرده و آنها را با مواد ضدعفونی‌کننده اسپری می‌کند.
 حجت‌الله سلطانی، سفیر ایران در ونزوئلا عقیده دارد علی‌رغم تحریم‌ها و تهدیدها، ایران و ونزوئلا با هم همکاری می‌کنند.
 انواع محصولات شامل لباس، لاستیک ماشین، پوشک‌ بچه، غذاهای کنسروی و محصولات بهداشتی در این فروشگاه بزرگ به فروش می‌رسد.
 به گفته یکی از مشتریان این فروشگاه؛ «اقلام عجیبی در اینجا به فروش می‌رسند ولی تا وقتی که قیمت‌ها پایین باشد اهمیتی ندارد».
 در انتهای این فروشگاه که پتوهای تولید ایران آویزان شده، پوستر بزرگی از پرچم‌های ایران و ونزوئلا قرار دارد. ایران در ماه مه پنج نفتکش حامل بنزین به ونزوئلا فرستاد تا به حل مشکل کمبود بنزین در این کشور کمک کند و در ماه ژوئن هم یک کشتی مواد غذایی به این کشور ارسال کرد که بیشتر آن در این فروشگاه دیده می‌شود.
 ایران و ونزوئلا روابط نزدیک خود را دو دهه پیش پس از انتخاب هوگو چاوز آغاز کردند. در آن زمان توافق شد شرکت‌های ایرانی در ونزوئلا آپارتمان بسازند و خودرو تولید کنند.