kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۶۹۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
با تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل در دنیا

«هواوی» چین، سامسونگ و اپل را پشت سرگذاشت




شرکت هواوی چین در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ از شرکت‌های سامسونگ و اپل پیشی گرفت و برای اولین بار تبدیل به بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی همراه در دنیا شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، شرکت هواوی چین در سه ماهه دوم 2020 از شرکت‌های سامسونگ و اپل  پیشی گرفت و برای اولین بار تبدیل به بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی همراه در دنیا شد.
آخرین گزارش موسسه پژوهشی کانالیس نشان می‌دهد در شرایطی که تجارت جهانی چین در نتیجه تحریم‌های آمریکا مختل شده، بیشتر فروش گوشی همراه متعلق به این کشور بوده است.
این شرکت چینی 55/8 میلیون دستگاه گوشی همراه فروخته که پنج درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. در این بین، شرکت سامسونگ که رتبه دوم را دارد 53/7 میلیون گوشی همراه به فروش رسانده که 30 درصد نسبت به همین دوره در سال گذشته پایین آمده است.
در کل، فروش گوشی همراه در بازارهای بین‌المللی 27 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
آمارها نشان می‌دهد شرکت هواوی 70 درصد از گوشی‌های همراه خود را در سه ماهه دوم در خود چین فروخته است. سهم بازار هواوی در اروپا که یک بازار حیاتی برای این شرکت است، تا 16 درصد در سه ماهه دوم کاهش یافته است، این رقم در همین دوره در 2019 برابر با 22 درصد بود. شرکت هواوی سومین تولیدکننده بزرگ گوشی همراه در اروپا پس از سامسونگ و اپل است.
 به گفته تحلیلگران، با توجه به جمعیت بالای چین، موفقیت در بازار این کشور سهم بزرگی از بازار جهانی را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد.
تحلیلگران عقیده دارند حفظ این موقعیت برای هواوی در طولانی مدت آسان نیست چون شرکای آن در اروپا به طور روزافزونی از دستگاه‌های هواوی دور می‌شوند و ترجیح می‌دهند برندهای جدیدی را برای کاهش خطر تجارت با هواوی جایگزین کنند. فروش بالا تنها در چین نمی‌تواند به حفظ موقعیت هواوی پس از آغاز روند بهبود اقتصاد جهان کمک کند.
فروش بالای هواوی نتیجه تلاش این شرکت برای تجارت بین‌الملل در بحبوحه‌ فشار آمریکا است. این شرکت فناوری چینی در 2019 در صدر لیست سیاه آمریکا قرار گرفت که دسترسی آن به فناوری آمریکا را محدود کرد. این شرکت مجبور شد سیستم عامل مخصوص به خود را با عنوان «هارمونی او اس» در سال گذشته راه‌اندازی کند.