kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۶۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲
معاون رئیس‌جمهور خبر داد

اختصاص 200 میلیارد تومان برای ۲ خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین





معاون رئیس‌جمهوری و رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه ۲ خطه کردن راه‌‌آهن زنجان - قزوین خبرداد و گفت: اختصاص این میزان اعتبار پس از بازدید از این خط ریلی توافق شد.
محمدباقر نوبخت، در بازدید از پروژه دو خطه کردن راه‌‌آهن قزوین- زنجان افزود: این پروژه خط ریلی دوم مسیر است که می‌تواند قزوین را به زنجان مرتبط کند.
وی یادآورشد: با اجرای این پروژه ظرفیت حمل بار در مسیر کریدور شرق به غرب کشور بیش از هفت میلیون تن افزایش خواهد یافت.
نوبخت اظهار داشت: این خط ریلی همچنین یک و نیم ساعت زمان سفر در مسیر ریلی زنجان- قزوین را تقلیل خواهد داد.
وی اعتبار تخصیص یافته برای این خط ریلی را تکمیل‌کننده آن دانست و تصریح کرد: پروژه دو خطه کردن راه‌‌آهن زنجان - قزوین حداکثر تا اسفند ماه سال جاری افتتاح شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس‌ سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی پروژه‌هایی که تا پایان سال جاری قابل افتتاح و بهره‌برداری هستند، در اولویت اجرا قرار دارند.
نوبخت، افزود: تلاش داریم پروژه‌هایی که تاکنون میلیاردها تومان برای آنها سرمایه‌گذاری شده و هنوز به نتیجه نرسیده است، با یک سرمایه‌گذاری تکمیلی تاپایان سال به بهره‌برداری
برسند.
وی به توسعه مسیرهای ریلی در کشور ‌اشاره کرد و یادآورشد: بعد از اتصال تهران به همدان در سال گذشته، قبل از پایان امسال سنندج نیز به شبکه سراسری ریلی متصل خواهد شد.
نوبخت تصریح کرد: بعد از دو خطه کردن ۱۳۲ کیلومتر مسیر ریلی از میانه تا بستان‌آباد، این اقدامات از مسیر بستان‌آباد به سمت تبریز گسترش می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: پروژه ۲ خطه کردن راه‌‌آهن قزوین به زنجان با توجه به تقلیل یک و نیم ساعتی زمان سفر و افزایش هفت میلیون تنی ظرفیت حمل بار، پروژه بزرگی است.