kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۶۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲

طرح‌های بزرگ همدان در بلاتکلیفی



همدان- خبرنگار کیهان:
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون سه طرح بزرگ شهر همدان با وجود داشتن ردیف بودجه ملی، بلاتکلیف باقی مانده است.
حمیدرضا حاجی‌بابایی در صحن علنی شورای شهر همدان گفت: سه طرح بزرگ شهر همدان از جمله موزه‌ هنرهای معاصر،‌ تالار 4 هزار نفری  و مرکز انیمیشن کشور (پردیس سینمایی) پس از گذشت چندین سال و با وجود تصویب ردیف بودجه ملی بر روی زمین مانده
است.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی خطوط ریلی در توسعه اقتصادی و تولید همدان نقش بسیار موثری خواهد داشت، افزود: به زودی تکمیل قطعه نهایی راه‌آهن همدان هم عملیاتی خواهد شد و این در حالی است که پیشرفت چنین پروژه‌هایی با ردیف بودجه‌ای استانی و ملی پیش رفته است. نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به پیگیری برای ساخت بیمارستان هزار تختخوابی در شهر همدان، یادآور شد: در صورت ساخت این طرح بزرگ، همدان مدیریت بهداشت و درمان منطقه‌ را بر عهده می‌گیرد و به قطب بهداشت کشور تبدیل می‌شود.
وی در ادامه از طرح ساخت مدرسه حیات طیبه در شهر همدان استقبال کرد و گفت: در صورت تحویل زمین، سومین مدرسه حیات طیبه در حد یک دانشگاه با اعتبار ده میلیون تومان ساخته خواهد شد.
حاجی‌بابایی ضمن تاکید بر تعیین تکلیف طرح جامع شهر همدان، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این طرح تا زمان آمارگیری نفوس و مسکن سال 1400 اجرایی نخواهد شد در چنین شرایطی مجموعه مدیریت شهری در صورت نبود آمار متضرر خواهد شد لذا باید اعتباری به منظور آمارگیری در سطح شهر همدان اختصاص داده شود.