kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۶۵۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰

خواندنی از ورزش ایران



* در دیدار نیو اورلئان پلیکانس و یوتا جاز که نخستین بازی رسمی NBA (لیگ بسکتبال آمریکا) پس از پنج ماه بود، بازیکنان، به همراه کادرفنی و داوران در جریان پخش سرود ملی آمریکا در اعتراض به تبعیض نژادی در این کشور زانو زدند. این موضوع بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان داشت. کالین کاپرنیک (بازیکن فوتبال آمریکایی) نخستین ورزشکاری بود که اعتراضش را به نژادپرستی با زانو زدن هنگام پخش سرود ملی نشان داد. او به مرگ اریک گارنر که در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد اعتراض داشت. عین همین اتفاق در دیدار لس آنجلس لیکرز و لس آنجلس کلیپرز هم رخ داد.
* کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتسال با حضور در یادمان شهدا در مرکز ملی فوتبال ضمن گلباران تمثال شهدای جامعه فوتبال و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، یاد و خاطره هرمز آذرپور‌،مربی فقید تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان را گرامی داشتند. ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال نیز تاکید کرد که برگزاری مراسم تکریم شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مفید و موثر خواهد بود.
* سایت رسمی فدراسیون جهانی کاراته طی روزهای گذشته از تغییرات اساسی و بنیادی در ترکیب شورای داوران جهان خبر داده بود. بر همین اساس ۱۳ داور عضو این شورا از کشورهای مختلف کنار گذاشته شدند تا این شورا فقط با حضور ۵ نفر اداره شود.
* ۲۴ مهرماه به عنوان‌ زمان شروع لیگ برتر بسکتبال اعلام شد. همچنین فدراسیون بسکتبال خبر داد که در صورت ابلاغ هر گونه دستورالعمل اجرایی توسط ستاد مبارزه با کرونا، در مورد تغییر زمان تاریخ‌های مذکور مجدد تصمیم‌گیری خواهد شد.