kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۱۰۸
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵

تولید روزانه ۴ میلیون ماسک در ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

معاون اجرایی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گفت که از ابتدای شیوع کرونا در کشور تاکنون روزانه چهار میلیون ماسک توسط واحدهای صنعتی وابسته به این نهاد تولید و در قالب بسته‌های معیشتی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

عبدالعلی صاحب‌محمدی ، در آیین مرحله دوم رزمایش همدلی و احسان که با توزیع 65 هزار بسته پروتئینی در استان گلستان آغاز شد، اظهار داشت: علاوه بر آن روزانه ۲۵۰ تن ژل و محلول‌ضدعفونی‌کننده و هر هفته دوهزار و ۵۰۰ کیت تشخیص کرونا در این واحدها تولید می‌شود.
وی بیان کرد: این نهاد همچنین در مرحله اول ۲۰۰ هزار کیت تشخیص و ۴۵۰ هزار گان را تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داد.
وی افزود: برای تولید و تامین اقلام دارویی، تجهیزات و مواد ضدعفونی‌کننده در این نهاد بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده و ۱۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش هم به صنوف آسیب دیده از کرونا اختصاص یافت.
وی ادامه داد: برای تامین و توزیع بسته‌های معیشتی، اقلام بهداشتی و خدمات دیگر در ایام کرونا بیش از پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه مستقیم توسط این نهاد اختصاص یافت.
دومین مرحله رزمایش همدلی و احسان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با توزیع ۶۵ هزار بسته پروتئینی در استان گلستان آغاز شد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این آیین اظهارکرد: برابر تصمیم ستاد مرکز و اعلام آن از سوی رئیس‌ستاد، توزیع چهار میلیون بسته پروتئینی به خانواده‌های نیازمند و شاغلان صنوف آسیب‌دیده از بیماری کرونا در تمامی استان‌های سراسر کشور توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال انجام است.
محمد مهدی سلمان زاده ، گفت: در استان گلستان این اقدام خداپسندانه با عنوان «رزمایش مرحله دوم همدلی و احسان» و برابر تاکیدات مقام معظم رهبری با ۱۳۰ هزار قطعه مرغ گرم و ماهی در میان ۶۵ هزار خانوار در حال توزیع است.
وی ادامه داد: در این مرحله از رزمایش هم همانند اجرای طرح‌ها و برنامه‌های گذشته بنیاد احسان از ظرفیت‌های خوب جوانان استانی در قالب شناسایی و توزیع توسط ۲۰۰ گروه از جمله گروه‌های جهادی، موسسات خیریه، سمن‌ها و فعالین اجتماعی استفاده شده است.
سلمان زاده بیان کرد: این رزمایش در این مرحله بالغ بر دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که بنا به تصمیم ستاد مرکز بنا است بسته‌ها مرغ و ماهی که تولید خود استان است، بین نیازمندان توزیع شود.
وی گفت: این ستاد در رزمایش مرحله اول همدلی و احسان تعداد ۱۷ هزار بسته و به صورت سبد کالا و مایحتاج خانواده‌ها شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، چهار کیلوگرم مرغ، چهار بسته ماکارونی، دو قوطی روغن مایع، دو بسته حبوبات، رب گوجه و غیره توزیع و جمعاً مبلغ پنج میلیارد تومان هزینه شد.