kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۶۸
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹

تجمع مردمی مقابل دفتر سازمان ملل علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه

جمع کثیری از دانش‌آموزان، فرهنگیان و خواهران بسیجی در اعتراض به کشتار بیرحمانه مردم غزه در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع کردند.


در تجمع اعتراضی دانش‌آموزان و فرهنگیان که روز گذشته در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران و در محکومیت کشته شدن دانش‌آموز فلسطینی محمد ابوخضیر برگزار شد، جمع کثیری از دانش‌آموزان و فرهنگیان شعارهای مرگ بر اسرائیل سر دادند.
در این تجمع اعتراضی دانش‌آموزان و فرهنگیان با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین یکصدا شعار یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا، هیهات من‌الذله، لبیک یا حسین، لبیک یا علی، مرگ بر ساکتین ظلم به فلسطین، این گفته امام و رهبر ماست شعار ما نبرد با آمریکاست و ولایت‌فقیه اصل دین است محور اتحاد مسلمین است سر دادند.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی نماینده ولی‌فقیه در سپاه تهران بزرگ در این تجمع اعتراضی طی سخنانی اظهار داشت: امروز جمع شده‌ایم تا بگوییم از مردم بی‌دفاع غزه دفاع خواهیم کرد و گوشه‌ای از رنج و زحمت آنها را به نمایش بگذاریم.
وی در ادامه افزود: آنها چطور برای امنیت یک رژیم نامشروع و ناخلف تلاش می‌کنند اما از مردم غزه دفاع نمی‌کنند و امروز ما مقابل دفتر سازمان ملل اعلام می‌کنیم که چرا سازمان ملل به وظیفه قانونی خود عمل نمی‌کند و چطور اگر یک ساختمان در آمریکا منفجر می‌شود و یا یک صهیونیست کشته می‌شود اقدام می‌کنند، اما در موضوع کشتار مردم بی‌گناه غزه سکوت می‌کنند و به دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام می‌کنیم که این جنگ را یک طرفه به پایان برساند.
در ادامه این تجمع سازمان بسیج دانش‌آموزی بیانیه‌ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است، رژیم اشغالگر صهیونیسم بار دیگر با کشتار بیرحمانه مردم بیگناه غزه به ویژه کودکان و زنان این دیار برگ تاریک و سیاه دیگری در دفتر تاریخ برای خود به یادگار گذاشت و با این جنایات هولناک و غیرانسانی بر خوی وحشیگری خود مهر تایید زد.
تجمع اعتراضی خواهران بسیجی نسبت به فجایع غزه
به گزارش ایسنا، جمعی از خواهران بسیجی تهران پس از تجمع اعتراضی دانش‌آموزان و فرهنگیان در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران  در آنجا حضور یافتند و با در دست داشتن پلاکاردهایی جنایات رژیم‌صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.
«بخشی از بیانیه اعتراضی خواهران بسیجی آمده است، بسیج جامعه زنان ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی خصوصاً سازمان ملل را که زمینه تهاجم بیشتر را برای این رژیم غاصب ایجاد کرده است محکوم می‌نماید و این مجامع به ظاهر بشردوستانه را در این فجایع شریک می‌داند.
بیانیه بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ
همچنین سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ به مناسبت در پیش بودن روز قدس، بیانیه‌ای صادر و طی آن، جهت اعزام تیم‌های اضطراری و ارسال تجهیزات پزشکی و بهداشتی به غزه اعلام آمادگی کرد.
در بخشی از بیانیه بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ آمده است: رژیم صهیونیستی باید بداند که قدرت توخالی و پوشالی آن رژیم تعیین‌کننده و اداره‌کننده این نبرد نابرابر نخواهد بود بلکه رزمندگان، زنان و کودکان مسلمان فلسطین این بار پیروز میدان خواهند بود چرا که دریافته‌اند تنها مقاومت و پافشاری بر اعتقادات رمز ماندگاری و اقتدار است.