kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۰۹
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸

اختصاص 260 میلیارد ریال برای سالم‌سازی دریا

رئيس ستاد ساماندهی طرح‌های دریا در وزارت کشور از اختصاص 260 میلیارد ریال برای ساماندهی طرح‌های سالم‌سازی دریا در سواحل استان‌های شمالی خبر داد.


به گزارش ایرنا، «علی ملازاده» افزود: اختصاص اعتبار برای هر استان، منوط به هزینه کردن بهینه و اصولی برای طرح‌های سالم‌سازی دریا است.
وی با تاکید بر ضرورت پرداخت به موقع حق‌الزحمه ناجیان غریق تصریح کرد: در این طرح‌ها برخی از دستگاه‌ها شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند که باید در این اعتبارات به طور ویژه دیده شوند.
ملازاده با اشاره به ارزیابی ساماندهی سواحل کشور در سال گذشته اظهار کرد: در این ارزیابی‌ها با استفاده از نظرات کارشناسی، دیدگاه‌های دستگاه‌های اجرایی استان‌ها و افراد بومی، دغدغه‌هایی مشخص شد که طی یک ماه تلاش بی‌وقفه، آیین‌نامه‌ای جامع تدوین شد.
وی با اشاره به کاهش چشمگیر تعداد غریق‌شدگان در سواحل شمالی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: سال گذشته به این مهم توجه کافی نشد و تلفات انسانی غیرطبیعی بوده است.
به گزارش ایرنا، گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب استان، دارای 300 کیلومتر نوار ساحلی است و امسال 20 طرح سالم سازی با 40 شناگاه برای خواهران و برادران در سواحل گیلان در نظر گرفته شده است.