kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۰۴
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

اجرایی نشدن کامل اصل 48 قانون اساس یعلت محرومیت برخی مناطق است

معاون اجرایی رئیس‌جمهور محرومیت برخی از مناطق کشور را ناشی از عدم اجرای درست اصل 48 قانون اساسی دانست.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد شریعتمداری صبح دیروز در حاشیه سفر خود به چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران این استان اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی درست زمینه را برای اجرای صحیح اصل 48 قانون‌اساسی در جامعه فراهم کنیم.
وی افزود: افزایش مشارکت بیشتر نهادهای عمومی و غیردولتی، هم‌افزایی ملی و مشارکت بخش خصوصی در اجرای صحیح اصل 48 قانون اساسی موثر است.
شریعتمداری بیان داشت: بررسی این اصل برای پیگیری مشکلات عدم اجرای درست آن در سفر احتمالی آینده هیئت دولت به استان چهارمحال و بختیاری یکی از اهداف مهم سفر به این استان است.
معاون رئیس‌جمهور همچنین، استفاده از ظرفیت و توانمندی سازمان‌های عمومی غیردولتی، شرکت‌های توسعه‌گرا و سازمان‌هایی نظیر سازمان بازنشستگی کشوری و لشکری و قرارگاه‌های سازندگی در تامین زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه را از برنامه‌های دولت در سال جاری بیان کرد و افزود: صندوق توسعه ملی می‌تواند با پرداخت تسهیلات با نرخ مناسب به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران، در رونق اقتصادی و کاهش بیکاری نقش‌آفرینی کند.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور همچنین در خصوص ظرفیت‌های توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در بخش راه و راه‌آهن، گام بلندی در کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات جاده‌ای و کاهش مسیرهای ترددی و خروج این استان از بن‌بست برداشته می‌شود.
شریعتمداری تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام فراوان از گذشته باقی مانده که در صورت اختصاص همه بودجه عمرانی برخی استان‌ها، تکمیل برخی طرح‌ها بیش از دو دهه زمان نیاز دارد.