kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۵
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
جهت بررسی تحولات اخیر غزه

اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی برگزار شد

اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی با هدف بررسی وضعیت فلسطین و تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی به غزه آغاز به کار کرد.



علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  به عنوان رئیس فعلی بین‌المجالس اسلامی در نشست تروئیکای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که در تالار کوه نور هتل اوین پیرامون غزه برگزار شد، از پیشنهاد ارسال کمک‌های فوری پزشکی به مردم این منطقه استفبال کرد.
رئیس مجلس پیشنهاد کرد نماینده‌ای از تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی انتخاب شود تا ارسال کمک‌های پزشکی به مردم غزه را پیگیری کند.
لاریجانی اضافه کرد: پیشنهاد من این است رئیس مجلس فلسطین ماموریت پیگیری ارسال کمک‌های پزشکی فوری به فلسطین را بر عهده بگیرد تا با کمک و همکاری دولت مصر راه برای کمک هلال احمر یا صلیب سرخ به مردم غزه هموار شود.
به گزارش فارس رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: با ایجاد شرایط لازم ما از دولت‌های خود می‌خواهیم ظرف 48 ساعت کمک‌ها را به مصر ارسال کنند.
آرمان فلسطین مسئله اصلی امت اسلام باشد
محمود ارول‌قلیچ دبیر کل اتحادیه بین‌المجالس اسلامی در نشست تروئیکای این اتحادیه با تشکر از برگزاری این همایش به همت مجلس شورای اسلامی، به حمله ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اشاره کرد و گفت: زنان و کودکان قربانیان اصلی این تهاجم هستند و امت مسلمان همیشه باید به ‌آرمان فلسطین به عنوان مسئله اصلی توجه کند.
وی با اشاره به وجود تعداد بی‌سابقه‌ای از رؤسا و اعضای پارلمان‌های اسلامی در این اجلاس گفت: این حضور با هدف پیگیری آرمان فلسطین که در آن استعمار رخ داده صورت گرفته است.
مصر هیچ کمکی به غزه نمی‌کند
سلیم الزعنون رئیس مجلس فلسطین عصر امروز در نشست تروئیکای بین‌المجالس اسلامی که در تهران برگزار شد با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از مصالحه‌ای که برای تشکیل دولت وحدت ملی در فلسطین انجام شد به مرز دیوانگی رسیده است، گفت: از همین رو بود که رژیم صهیونیستی شروع به مجازات ملت ما و همچنین گسترش شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرد و جنایت بزرگی را با شکنجه و کشتن جوان فلسطینی انجام داد.
 وی افزود : امروز متأسفانه دولت مصر نیز غزه را در محاصره کامل قرار داده است و هیچگونه کمکی به غزه نمی‌رسد.
رئیس مجلس فلسطین با مطرح کردن چند درخواست از جامعه بین‌المللی گفت: از اتحادیه بین‌المجالس پارلمانی می‌خواهم که زمینه را برای رسیدن کمک و تجهیزات دارویی به غزه فراهم کند.
گفتنی است؛ علاوه بر روسای مجالس ایران، مالی و سودان به عنوان رؤسای فعلی،‌ پیشین و آتی بین‌المجالس اسلامی، رؤسای مجلس فلسطین، سوریه، قطر و ترکیه نیز در این اجلاس شرکت کرده‌اند.
همچنین نمایندگانی از پارلمان‌های کویت، عمان،‌ لبنان و پاکستان در اجلاس تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی حضور خواهند یافت. مجموعا 10کشور در اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی حاضر هستند.