kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۹۰
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹

حوادث کوتاه از کشور


    معافیت پزشکی با 7 میلیون تومان
مراغه- ایسنا: فرمانده انتظامی مراغه گفت: فردی که با مشخصات جعلی و تحت عنوان بازنشسته یکی از ارگان‌های دولتی از مشمولان وظیفه برای اخذ کارت معافیت پزشکی اخاذی می‌کرد توسط پلیس مراغه دستگیر شد.
سرهنگ عیسی هاتفی افزود: این فرد مدعی بود که به واسطه نفوذی که در وظیفه عمومی نیروی انتظامی دارد می‌تواند در ازای دریافت مبلغ 7 میلیون تومان وجه نقد معافیت پزشکی مشمولان خدمت عمومی را اخذ کند.
وی تصریح کرد: فرد کلاهبردار دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
پلیس درستکار
تبریز- خبرنگار کیهان: ستوان جوان پلیس راهور آذربایجان شرقی 15 میلیارد ریال چک پول و چک بانکی در وجه حامل را که پیدا کرده بود به صاحب آن بازپس داد.
ستوان دوم «مقصود عبادی‌الاصل» به همراه چک‌ها، عابر کارت با رمز عبور مندرج بر روی آن را نیز، پس از شناسایی مالک، به صاحب آن، تحویل داد.
کشف گوشی قاچاق
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران گلوگاه شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از یکی از بنادر جنوب به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند که در بازرسی از آن تعداد 180 دستگاه گوشی تلفن همراه و تبلت کشف شد.
سرتیپ آقاخانی با اشاره به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریالی کالاهای کشف شده، اضافه کرد: در این رابطه محموله تحویل اداره گمرک و فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.
بازداشت 70 تبعه بیگانه
ارومیه- فارس: جانشین فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی اظهار داشت: مرزبانان این استان موفق شدند با انجام کار اطلاعاتی 70 اتباع بیگانه را قبل از خروج از مرز در عقبه مرزهای استان شناسایی و دستگیر کنند.
حبیب باروجی، تصریح کرد: دستگیری ترددکنندگان در مرز نیاز به کار اطلاعاتی دارد که مرزبانان توانسته‌اند با انجام کار تخصصی و فعال کردن منابع و با آگاهی کامل از محل اختفا و مسیر حرکت آنها، در یک اقدام به موقع و غافلگیرانه نسبت به دستگیری آنها اقدام کنند.
وی افزود: افراد دستگیر شده با تکمیل پرونده به مراجع مربوطه معرفی شدند.
توقیف ماکسیمای حامل تریاک
شهرکرد- ایسنا: رئیس پلیس استان چهارمحال و بختیاری گفت: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر در یکی از محورهای مواصلاتی استان و پس از تعقیب و گریز طولانی، یک دستگاه خودروی ماکسیما را که قصد انتقال محموله تریاک به چهارمحال و بختیاری را داشت به همراه خودرو  زانتیا  که در حال اسکورت این محموله بود متوقف کردند.
نورعلی باری افزود: در بازرسی از خودروی مذکور 85 کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در خودروی ماکسیما جاسازی شده بود، کشف شد و در این رابطه دو نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
برخورد اسکانیا با کمپرسی
زنجان- ایسنا: فرمانده پلیس راه استان زنجان به برخورد دو دستگاه کامیون کشنده اسکانیا و کمپرسی بنز در محور ارتباطی زنجان- میانه اشاره کرد و گفت: در این حادثه دو نفر در دم فوت و دو نفر دیگر نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند.
سرهنگ علی‌اصغر شیرمحمدی با اشاره به اینکه انحراف به چپ کامیون کشنده اسکانیا عامل بروز این حادثه اعلام شد، گفت: قطعا این خطا بر اثر خستگی و خواب‌آلودگی به وقوع پیوست، در حالی که به راحتی می‌توان مانع بروز این حوادث شد.
آتش در انبار لوازم خانگی
اهواز - خبرنگار کیهان:انبار لوازم خانگی واقع در شهرک صنعتی شماره 2 دزفول دچار آتش‌سوزی شد.
این حادثه در ساعت 3 و 20 دقیقه بامداد دوشنبه رخ داد آتش‌نشانان پس از 3 ساعت توانستند این حریق را به طور کامل مهار کنند.
کارشناسان مشغول بررسی علت این آتش‌سوزی هستند.
کشف 120 هزار لیتر سوخت قاچاق
بوشهر - ایرنا: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در قالب مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی در جنوب استان بوشهر دوشنبه شب 120 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان جم کشف و ضبط شد.
سرتیپ حیدر عباس زاده، افزود: پلیس شهرستان جم در یک عملیات، چهار دستگاه کامیون حامل سوخت قاچاق را در آزادراه جم به محاصره در آوردند و آنها را متوقف کردند.
وی اضافه کرد: خودروهای حامل سوخت قاچاق وقتی  از جاده فراشبند وارد آزادراه جم شدند در تور عملیاتی پلیس قرار گرفتند.
عباس‌زاده اظهار کرد: ارزش ریالی سوخت کشف شده بالغ بر 3 میلیارد ریال است.
وی بیان کرد: چهار نفر متهم در این عملیات دستگیر شدند.
آتش‌سوزی در منابع طبیعی
شیراز - ایرنا، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جهرم فارس گفت: 40 هکتار از منابع طبیعی کوه‌های اطراف بخش سیمکان این شهرستان در آتش سوخت.
سرهنگ یوسف ملک‌زاده افزود با حضور ماموران اداره منابع طبیعی و نیروهای آتش‌نشانی بخش سیمکان، این آتش‌سوزی مهار شد.
وی ادامه داد: بر اساس برآورد ماموران منابع طبیعی بخش سیمکان بر اثر این آتش‌سوزی 40 هکتار از منابع طبیعی کوه‌های این بخش شامل درختان جنگلی، بادام، کوهی، بنه و انجیر، طعمه حریق شده است.
ملک‌زاده افزود: علت این آتش‌سوزی و همچنین میزان خسارت وارده ناشی از آن هم اینک از سوی کارشناسان در دست بررسی است.
تحویل بلندگوهای قاچاق به گمرک
خرم‌آباد - ایسنا: فرمانده نیروی انتظامی استان لرستان گفت: بدنبال دریافت خبری مبنی بر اینکه یک تریلر حامل کالای قاچاق به سمت شهرستان پلدختر در حرکت است ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای این شهرستان در ورودی پلدختر از سمت جنوب مستقر و در ایست بازرسی پل زال یک دستگاه تریلر را توقیف کردند. سرتیپ محمد قنبری افزود: در بازرسی از این تریلر 8 هزار و 24 دستگاه انواع باند بلندگوی خودرو ساخت چین کشف شد. وی گفت: این محموله قاچاق به گمرک پلدختر تحویل شد.
توقیف محموله الکل طبی قاچاق
شیروان- فارس: رئیس تعزیرات حکومتی شیروان از کشف محموله الکل طبی قاچاق در این شهرستان خبر داد.
امید جلیلی تقویان اظهار کرد: این محموله قاچاق الکل فاقد پروانه بوده که حین انتقال از مشهد به خراسان شمالی در حوزه شهرستان شیروان از یک دستگاه کامیونت کشف شد.
وی کشف مقادیری ناس و همچنین 100 کیلوگرم زرشک فاقد هرگونه نام و نشان را از این خودرو برشمرد و افزود: در این راستا برای راننده کامیون و همچنین شرکت تولیدکننده این الکل در مشهد پرونده‌ای تشکیل شده است.
نبستن کمربند راننده را به کام مرگ فرستاد
اردبیل - فارس: در سانحه رانندگی که بین خودرو ریو و پیکان در محور مشکین‌شهر اردبیل رخ داد، راننده خودرو پیکان به دلیل نبستن کمربند ایمنی دچار ضربه مغزی شد و در محل حادثه جان سپرد.
پلیس راه استان علت این حادثه را انحراف به چپ خودرو ریو اعلام و تصریح کرد: بستن کمربند می‌تواند تا 80 درصد در کاهش مرگ و میرهای ناشی از وارد شدن ضربه به جمجمه جلوگیری کند.