kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۸۸۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
رئیس قوه قضائیه:

مبارزه با فساد مقطعی و تشریفاتی نیست

رئیس قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی از گزارشگران فساد برای افشا و اعلام مفاسد اداری و اقتصادی حمایت حقوقی و قانونی خواهد کرد و اجازه نخواهد داد احدی متعرض آنها شود.

به‎ گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه با تقدیر از رهبر انقلاب و رهنمودهای حکیمانه و لازم‌الاتباع ایشان به مسئولان عالی قضایی در هفته قوه قضائیه، خاطرنشان کرد که فرامین و حمایت‎های مقام معظم رهبری از دستگاه قضایی برای همه اجزای قوه قضائیه مسئولیت‎‎آور است.
رئیسی افزود: رویکرد مبارزه با فساد در قوه قضائیه امری مقطعی و تشریفاتی و اعلامی نیست و اقداماتی که دادسراها و دادگاه‎ها در رسیدگی به پرونده‎های فساد انجام می‌دهند، به‎صورت مستمر ادامه خواهد داشت.
 موفقیت در مبارزه با فساد
در گرو سلامت نظام قضایی است
وی با تأکید بر این‎که مبارزه با فساد تضمین‌کننده سلامت نظام اداری در کشور است، لازمه این مبارزه را توجه به سلامت نظام قضایی به‎عنوان نهادی نظارتی و اصلاح‎گر دانست و خاطرنشان کرد: نباید از حفظ و ارتقای سلامت دستگاه قضایی غفلت شود. رئیس قوه قضائیه به قضات و کارکنان دستگاه قضا توصیه کرد کوچک‎ترین تخلف و فساد در سیستم قضایی را بزرگ تلقی کرده و نسبت به آن با قاطعیت عکس‌العمل نشان دهند.
 اجازه نمی‌دهیم احدی به گزارشگران فساد و ناهیان از منکر تعرض کند
رئیسی درباره توجه به مردم و حمایت از گزارشگران فساد و ناهیان از منکر به‎عنوان یکی از فرامین مقام معظم رهبری به دستگاه قضا، به ناهیان از منکر اطمینان داد هر گاه مانع از بروز یا تداوم انجام منکری شدند، از سوی قوه قضائیه پشتیبانی خواهند شد.
وی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی از گزارشگران فساد برای افشا و اعلام مفاسد اداری و اقتصادی حمایت حقوقی و قانونی خواهد کرد و اجازه نخواهد داد احدی متعرض آنها شود.  
 تولید به هیچ بهانه‎ای
و در هیچ شرایطی نباید متوقف شود
رئیس قوه قضائیه حمایت از تولید و تولیدگران را از دیگر برنامه‎های دستگاه قضا در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری عنوان و تأکید کرد: هیچ کارگاه و کارخانه‎ای در کشور نباید در هیچ شرایطی و به هیچ بهانه‎ای دچار توقف و تعطیلی شود.
 ساماندهی بازار غیرقابل تحمل مسکن نیازمند کار جهادی دولت است
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت نابسامان بازار و افزایش قیمت‎ها گفت: لجام‌گسیختگی قیمت‎ها در بازار مسکن برای مردم قابل تحمل نیست و اصلاح این شرایط اقدام انقلابی و جهادی مسئولان امر را می‌طلبد.
وی با یادآوری مجدد مسئولیت دولت در تسعیر، قیمت‎گذاری و نظارت بر بازار، افزود: بازار مسکن چندین سال مورد غفلت و بی‌توجهی بود و حالا که قرار است اقدامی برای کنترل وضعیت شود، باید کارها جدی و جهشی باشد تا هرچه زودتر مشکلات مردم
برطرف شود.